تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۱
3

موشک غول‌پیکری که فضاپیمای هند را به ماه برد/ عکس

در این ماموریت یک لندر و کاوشگر به ماه ارسال شدند. چاندارایان۳ حدود۱۶ دقیقه پس از پرتاب از موشک جدا شد و طبق برنامه ریزی ها وارد مدار زمین شد. اگر بقیه ماموریت نیز طبق برنامه پیش برود، هند به زودی چهارمین کشوری خواهد بود که روی ماه فرود می آید. این ماموریت که با […]



در این ماموریت یک لندر و کاوشگر به ماه ارسال شدند. چاندارایان۳ حدود۱۶ دقیقه پس از پرتاب از موشک جدا شد و طبق برنامه ریزی ها وارد مدار زمین شد. اگر بقیه ماموریت نیز طبق برنامه پیش برود، هند به زودی چهارمین کشوری خواهد بود که روی ماه فرود می آید.
این ماموریت که با هزینه ۶ میلیارد روپیه(۷۳ میلیون دلار) انجام شده، در صورت موفقیت بلندپروازی های این کشور برای اکتشافات فضایی با هزینه اندک را ترویج می کند.

از سوی دیگر این دومین تلاش هند برای فرود آرام یک فضاپیما روی سطح ماه است. چهار سال قبل لندر و کاوشگر ماموریت چاندارایان ۲ به دلیل یک اختلال نرم افزاری روی سطح ماه سقوط کردند.
منطقه در نظر گرفته شده برای فرود حدود ۴ در ۲.۵ کیلومتر مربع و در نزدیکی محل فرود فضاپیمای لونا۲۵ روسیه است که در آگوست به فضا پرتاب می شود.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4611 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.