تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
6

میوه یا اسموتی؛ کدام بهتر است؟

تحقیقی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، چگونگی هضم سه شکل مختلف غذا (جامد، نیمه‌جامد و مایع) را که از نظر محتوای مغذی یکسان بودند، توصیف کرد سپس این تحقیق نحوه تأثیر انواع مختلف غذا بر اشتها و آزمایش‌های خون خاص در افراد انسانی را مورد اندازه‌گیری قرار داد. جالب اینجاست که دانشمندان دریافتند که […]



تحقیقی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، چگونگی هضم سه شکل مختلف غذا (جامد، نیمه‌جامد و مایع) را که از نظر محتوای مغذی یکسان بودند، توصیف کرد سپس این تحقیق نحوه تأثیر انواع مختلف غذا بر اشتها و آزمایش‌های خون خاص در افراد انسانی را مورد اندازه‌گیری قرار داد.
جالب اینجاست که دانشمندان دریافتند که غذای مایع باعث افزایش بیشتر تری‌گلیسیرید (نوعی چربی در خون) نسبت به غذای جامد می‌شود همچنین غذای مایع نیز باعث سیری و رضایت کمتری نسبت به غذای جامد شد. مطالعات دیگر نیز به نتایج مشابهی دست یافتند؛ برای مثال ثابت شده است که روغن بادام زمینی (کره بادام زمینی) باعث افزایش بیشتر چربی خون (تری‌گلیسیرید) نسبت به آجیل کامل آن می‌شود.
هنگامی که تری‌گلیسیرید اضافی بعد از غذا وارد گردش خون می‌شود، می‌تواند باعث التهاب شود. به گفته کارشناسان، در حقیقت، افزایش چربی خون بعد از غذا باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی هم چنین دیابت نوع ۲ می‌شود. این نوع تحقیقات جذاب هستند اما ناهماهنگ هستند، زیرا بررسی آنها بسیار دشوار است. وعده‌های غذایی مایع نیز می‌تواند راحت و نجات‌بخش باشد، به‌خصوص در افرادی که به دلایل پزشکی به تغذیه مایعات وابسته هستند با این حال، جالب است بدانید که شکل غذایی که می‌خوریم ممکن است تأثیر بیشتری از آنچه فکر می‌کنیم داشته باشد.
آیا شواهدی وجود دارد که نوشیدن آب معدنی یا آبمیوه‌ گازدار برای افراد مبتلا به پوکی استخوان مضر است؟ هیچ مدرک خوبی وجود ندارد. آب گازدار آب ساده‌ای است که به آن دی‌اکسیدکربن تزریق شده است. این آب به‌طور تصادفی در سال ۱۷۶۷ کشف شد.
بر اساس نتایج تحقیقات دانشکده پزشکی هاروارد، اگرچه نوشیدنی‌های گازدار مدت‌هاست با تراکم استخوان پایین و شکستگی‌ها (به‌ویژه در دختران نوجوان) مرتبط بوده‌اند اما نتایج تحقیقات در درجه اول به این نکته اشاره می‌کنند که کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها و نه گازدار شدن، عامل اصلی آن است. البته اگر نوشابه‌های گازدار جایگزین غذاهای غنی از کلسیم شود، می‌تواند روی استخوان‌ها نیز تاثیر منفی بگذارد.
متخصصان می‌گویند: بنابراین بدون نگرانی از آب گازدار لذت ببرید اما در مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار، چه گازدار یا غیر گازدار زیاده‌روی نکنید و اجازه ندهید که آب گازدار جایگزین مصرف غذاها و نوشیدنی‌های پرکلسیم در این فرآیند شود.
بیشتر بخوانید:
برای کاهش وزن چه بخوریم؟/ موثرترین عوامل چاقی را بشناسیم
۴۷۲۳۶

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 36572 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید