تاریخ: ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
2

این آبشار یخی در چند کیلومتری تهران است/ عکس

آبشار آبنیک در منطقه رودبار قصران در شمیرانات و در نزدیکی روستای ییلاقی آبنیک قرار دارد و به آبشار یخی هم معروف است. این آبشار که بعد از لالون، در مسیر گرمابدر و در انتهای دره آبنیک قرار دارد، برخلاف بسیاری از آبشارها که زیبایی آنها تنها محدود به فصل بهار و تابستان است، زمستان‌ها […]



آبشار آبنیک در منطقه رودبار قصران در شمیرانات و در نزدیکی روستای ییلاقی آبنیک قرار دارد و به آبشار یخی هم معروف است.
این آبشار که بعد از لالون، در مسیر گرمابدر و در انتهای دره آبنیک قرار دارد، برخلاف بسیاری از آبشارها که زیبایی آنها تنها محدود به فصل بهار و تابستان است، زمستان‌ها یخ می‌بندد و منظره باشکوهی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند.
با توجه به این ویژگی، سالانه یخ‌نوردان بسیاری برای تمرین ورزش یخ‌نوردی راهی آبنیک می‌شوند و از فضای آن نهایت استفاده را می‌برند.
بسیاری از افراد به این منطقه می‌آیند تا آبشار را رو به بالا تردد کنند و خود و توانایی‌هایشان را به چالش بکشانند. آب آبشار در فصل‌های مختلف سال، فضایی سحرانگیز و دیدنی را ایجاد می‌کند.
در فصل تابستان نیز اطراف آبشار، بسیار سرسبز و تماشایی می‌شود. چشمه آبنیک که در مسیر آبشار جاری می‌شود و آب آبشار آبنیک را تامین می‌کند آب شفاف و گوارایی دارد و منظره‌ای‌ بیش از حد لذت‌بخش را به محیط هدیه می‌دهد.
آبشار آبنیک بسیار پرآب است، تا جایی که پایین آبشار حوضچه بزرگی و پر از آب، درست شده که در فصل تابستان می‌تواند جای خوبی برای آبتنی باشد. این آبشار برای دور ماندن از آب‌وهوای شهری و فعالیت‌های خسته‌کننده آن بسیار مناسب است.

۲۳۳۲۳۳

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 41022 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید