تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۲۲
2

تصاویری از اروپایی‌ترین میدان ایران به‌قدمت یک قرن/ عکس

بناهای زیبای این میدان اما قدمتی به اندازه اواخر دوران قاجار دارند و به ثبت ملی رسیده‌اند، با این حال تعداد کمی از صاحبان عکس‌های یادگاری در این میدان، از تاریخ آن خبر دارند. بر اساس خبر درج شده در روزنامه قدیمی این شهر -روزنامه پرورش- سال ۱۳۰۵ بود که بلدیه یا شهرداری رشت به […]



بناهای زیبای این میدان اما قدمتی به اندازه اواخر دوران قاجار دارند و به ثبت ملی رسیده‌اند، با این حال تعداد کمی از صاحبان عکس‌های یادگاری در این میدان، از تاریخ آن خبر دارند.

بر اساس خبر درج شده در روزنامه قدیمی این شهر -روزنامه پرورش- سال ۱۳۰۵ بود که بلدیه یا شهرداری رشت به ساختمانی زیبا که با الهام از معماری نئوکلاسیک اروپا ساخته شده منتقل شد. برخی معماران نیز بناهای میدان شهرداری رشت را متاثر از سبک‌های روسی، به خصوص شهر سنت پیترزبورگ می‌دانند.

عکس قدیمی میدان شهرداری رشت

زلزله مهیب و ویرانگر گیلان در سال ۱۳۶۹ به این ساختمان آسیب زد اما چندی بعد، به صورت سابق بازسازی شد. این میدان همچنان و با گذشت نزدیک به ۱۰۰ سال میزبان شهرداری رشت است و با مجموعه برج ساعت، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

نمایی از میدان قدیمی رشت

۲۳۳۲۳۳

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 22424 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید