تاریخ: ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
4

راز عجیبی که پشت کوکاکولای محبوب قرار دارد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نوشیدنی گازدار معروف به عنوان یک داروی پزشکی شروع به کار کرد. جان استیت پمبرتون شیمیدانی بود که در جنگ داخلی شرکت کرد. بعد از جنگ به دلیل جراحات وارده کاملا به مرفین معتاد شد. کار در داروخانه به او امکان دسترسی به مقادیر زیادی مورفین را می داد، بنابراین نمی […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نوشیدنی گازدار معروف به عنوان یک داروی پزشکی شروع به کار کرد. جان استیت پمبرتون شیمیدانی بود که در جنگ داخلی شرکت کرد. بعد از جنگ به دلیل جراحات وارده کاملا به مرفین معتاد شد. کار در داروخانه به او امکان دسترسی به مقادیر زیادی مورفین را می داد، بنابراین نمی توانست مصرف آن را متوقف کند.
او برای ترک اعتیاد خود کوکا را که برای اولین بار در سال ۱۸۸۵ معرفی شد، تولید مرد و آن را کوکاکولا نامید.
در ابتدا این نوشیدنی به عنوان دارویی برای کسانی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کردند فروخته می شد، اما طعم جالب آن به سرعت توجه عموم را به خود جلب کرد. اولین باری که کوکاکولا تبلیغ شد در ژورنال آتلانتا در ۲۹ می ۱۸۸۶ بود.
پمبرتون از استقبال مردم تحت تأثیر قرار گرفت، به طوری که تصمیم گرفت این دارو را به یک نوشیدنی با طراوت تبدیل کند و مقداری از محتویات پزشکی را حذف کند و قند بیشتری اضافه کند. بنابراین در ۲۹ ژانویه ۱۸۹۲، شرکت مناسب کوکاکولا راه اندازی شد.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 39296 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.