تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
2

علاسوند در نشست دفتر تحکیم: غرب بارها خود را می‌سازد و یکی از مسائل مهم برای تغییر را مسئله زنان می‌داند

دومین روز از چهلمین نشست پایان دوره دفتر تحکیم در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و سخنرانان و چهره های سیاسی در این نشست به سخنرانی پرداختند. افتتاحیه این دوره با سخنرانی علاسوند عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم با موضوع حوزه زنان برگزار شد. علاسوند در افتتاحیه با اشاره به اهمیت […]



دومین روز از چهلمین نشست پایان دوره دفتر تحکیم در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و سخنرانان و چهره های سیاسی در این نشست به سخنرانی پرداختند.
افتتاحیه این دوره با سخنرانی علاسوند عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم با موضوع حوزه زنان برگزار شد. علاسوند در افتتاحیه با اشاره به اهمیت جایگاه زنان در جریان های تاریخی، گفت: در حقیقت هرقدر نقاط حساس تاریخی را مطالعه کنیم، یکی از موضوعاتی که محل توجه بوده مسئله زنان است.
وی افزود: در حوزه‌های غرب‌شناسی، غرب بارها خود را می‌سازد و در هرجا که حرکتی نو برای تغییر ایجاد می‌کند، یکی از مسائل مهم برای تغییر را مسئله زنان می‌داند. در طول تاریخ مسئله‌ها و دعواها بر سر مسئله زنان و پوشش شروع شده است. این باید ما را حساس کند. این یک جنگ تمدنی بزرگ است که قله آن در بحث پاکدامنی می‌گنجد.
در نشست دوم هر کدام از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت عملکرد یکساله خود را ارائه داده و دانشجویان سوالات خود را در باره عملکرد تحکیم پرسیدند.
نشست سوم با حضور سید محمد رضا حسینی از ادوار تشکل دانشجویی گذشت. وی در ضمن ارائه تجربیات تشکیلاتی خود به مطالعه دیدگاه های رهبر انقلاب به تشکل های دانشجویی پرداخت.
ابلاغ سلام رهبر انقلاب به دانشجویان
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مفام معظم رهبری در دانشگاه ها در این نشست با ابلاغ سلام رهبر انقلاب به دانشجویان، گفت: حضور در میان تشکل های دانشجویی همیشه سبب خرسندی مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: طوری مقاومت کنید که انگار پاهایتان را با میخ به زمین کوبانده‌اند. علاوه بر آن به قسمتی از خطبه امیرالمومنین اشاره کرد و گفت: اگر کوهها متزلزل شوند، تو پایدار بمان. دندانها را به هم بفشر و سرت را به عاریت به خداوند بسپار و پای‌ها، چونان میخ در زمین استوار کن و تا دورترین کرانه های میدان نبرد را زیر نظر گیر و صحنه های وحشت خیز را نادیده بگیر و بدان که پیروزی وعده خداوند سبحان است. در شرایط ما انتهای سپاه،کاخ سفید محسوب میشود.
در دومین روز از پایان دوره‌ دفتر تحکیم وحدت، دانشجویان میزبان جمعی از اساتید و نخبگان حوزه سلامت و بین الملل بودند. پاک‌آیین معاون بین‌الملل دفتر حفظ نشر و آثار رهبر معظم انقلاب و سفیر اسبق ایران در آذربایجان در این نشست با اشاره به سیاست های ایران در حوزه بین الملل، به تبیین سیاست نه شرقی و نه غربی و الزامات این رویکرد جمهوری اسلامی در سیاست خارجی پرداخت.
نشست دوم مباحث مردم‌سالاری دینی که گفتمان دفتر تحکیم وحدت است؛ با حضور غیرتمند نائب‌دبیر اتحادیه تحکیم وحدت‌، مطرح شد. وی در رابطه با چگونگی انتخاب گفتمان مردم‌سالاری دینی در تحکیم‌وحدت گفت: دفتر تحکیم‌وحدت در دوران‌های گذشته تصمیم‌گرفت گفتمان مشخصی را پیگیری‌کند.
وی افزود: دفتر تحکیم در جست‌وجوی گفتمانی بود که جامع باشد،‌ توامان دارای قابلیت سلبی و ایجابی باشد، متناسب با فضای دانشگاه و دانشجو باشد و قابلیت ایجاد تحول در حوزه‌های حکمرانی کشور را دارا باشد. مردم‌سالاری دینی این ویژگی‌ها را داشت. در این نشست از جزوات مردم‌سالاری دینی تحکیم نیز رونمایی شد.

۲۱۶۲۱۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 35789 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید