تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
2

نقدعلی و غضنفرآبادی جزییات مصوبات مجلس در باره لایحه عفاف و حجاب را اعلام کردند

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استمرار برگزاری جلسات این کمیسیون جهت بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ گفت: تاکنون تا ماده ۳۹ این لایحه از سوی اعضای کمیسیون به تصویب رسیده است. حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب که طبق اصل ۸۵ […]



رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استمرار برگزاری جلسات این کمیسیون جهت بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ گفت: تاکنون تا ماده ۳۹ این لایحه از سوی اعضای کمیسیون به تصویب رسیده است.
حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب که طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: تاکنون تا ماده ۳۹ این لایحه به تصویب اعضای این کمیسیون رسیده است و ان‌شاءالله باقی مواد نیز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون درخواستی از سوی اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جهت پخش زنده جلسات رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب مطرح شده است؟ تاکید کرد: تاکنون چنین درخواستی از سوی نمایندگان کمیسیون در این خصوص مطرح نشده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ صحن مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند. در این اصل قانون اساسی آمده است که «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آن‌ها با مجلس خواهد بود.»
بر همین اساس و با نظر نمایندگان مجلس لایحه عفاف و حجاب برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد و از روز یکشنبه در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.
 همچنین به گزارش تسنیم عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه تاکنون تا ماده ۳۹ لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته، به تشریح جزئیاتی از مواد مصوب پرداخت.
حجت‌الاسلام نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون متبوعش گفت: مواد مصوب شده در جلسات دو روز گذشته کمیسیون، عمداً مواردی است که تکالیف و وظایف دستگاه‌ها در قبال اجرایی‌ کردن قانون عفاف و حجاب را مشخص می‌کند. از جمله در حوزه حمایت از واردات و تولید البسه و اقلام مربوط به عفاف و حجاب و همچنین قلمداد کردن اقلام عفاف و حجاب به عنوان اقلام فرهنگی. 
وی افزود: علاوه بر این تکالیف شهرداری‌ها در بحث سیاست‌گذاری حوزه ساخت و سازها و احداث بوستان و خدمت‌رسانی شهرداری‌ها با محوریت اولویت‌بخشی به مقوله عفاف و حجاب نیز از دیگر موارد بررسی در کمیسیون حقوقی و قضایی بوده است. 
نقدعلی خاطرنشان کرد: همچنین اعضا مصوب کردند که آموزش ضمن خدمت در حوزه عفاف و حجاب به طور سالیانه و با دقت و با ترتیب توسط دستگاه‌ها برگزار شود.علاوه بر این بر اساس مصوبه دیگر، بنا شد تادستگاه‌های اجرایی تا مرداد هر سال برنامه‌های عملیاتی خود در حوزه عفاف و حجاب را آماده کنند.
عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه در دو روز گذشته تا ماده ۳۹ لایحه که عمدتاً در ارتباط با تکالیف دستگاه‌های اجرایی بوده، پیش رفتیم، عنوان کرد: موارد چالش‌برانگیز این لایحه عمدتاً از ماده ۳۸ به بعد است که طبیعتاً زمان بیشتری هم برای بررسی آن در کمیسیون گذاشته می‌شود. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای اتمام این لایحه در کمیسیون قضایی زمانی مشخص شده است، گفت: ملاک اصلی کار ما در کمیسیون دقت است اما در عین حال با توجه به اینکه پیش از شروع بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون حقوقی و قضایی، این لایحه به مدت بیش از ۴ ماه توسط کارشناسان و متخصصان حوزه فرهنگی مورد بررسی و چکش‌کاری قرار گرفته، سرعت در بررسی مواد لایحه نیز در دستور کار ما قرار دارد. 
بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۲۰

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 35185 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید