تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

وحشت مالکان خودروهای کیا و هیوندای از احتمال آتش‌سوزی!

به‌تازگی، اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در آمریکا، برای تعمیر بیش از ۳.۳ میلیون دستگاه از خودروهای هیوندای و کیا فراخوان صادر کرد؛ علت، خطر آتش گرفتن آن‌هاست. بر اساس اعلام NHTSA، ماژول ترمز ضد قفل این خودروها، مستعد نشتی است که این می‌تواند به اتصالی برق و آتش گرفتن موتور خودروها منجر شود. […]



به‌تازگی، اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در آمریکا، برای تعمیر بیش از ۳.۳ میلیون دستگاه از خودروهای هیوندای و کیا فراخوان صادر کرد؛ علت، خطر آتش گرفتن آن‌هاست.
بر اساس اعلام NHTSA، ماژول ترمز ضد قفل این خودروها، مستعد نشتی است که این می‌تواند به اتصالی برق و آتش گرفتن موتور خودروها منجر شود.
شمار محصولات Kia با این نقص فنی، به ۱.۷۳ میلیون دستگاه می‌رسد و این فهرست آن‌هاست:

خودروهای Cadenza مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶
خودروهای Forte/Forte Koup مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳
خودروهای K900 مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷
خودروهای Optima مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ (مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ هیبرید)
خودروهای Rio مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷
خودروهای Rondo مدل ۲۰۱۰
خودروهای Sorento مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴
خودروهای Soul مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳
خودروهای Sportage مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳

مابقی ۱.۶۴ میلیون دستگاه، از برند Hyundai و Genesis هستند:

خودروهای Accent مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵
خودروهای Azera مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵
خودروهای Elantra مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ (مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ کوپه)
خودروهای Equus مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵
خودروهای Genesis Coupe مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵
خودروهای Santa Fe مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵
خودروهای Santa Fe Sport مدل ۲۰۱۳
خودروهای Sonata HEV مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵
خودروهای Tucson مدل ۲۰۱۳
خودروهای Tucson Fuel Cell مدل ۲۰۱۵
خودروهای Veloster مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵
خودروهای Veracruz مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲

مالکان هیوندای کمی خوش‌شانس‌ترند؛ زیرا با تعویض فیوز ماژول ABS خودروها، این مشکل برطرف می‌شود. مالکان کیا اما باید تا پیدا شدن راهکار، منتظر بمانند و فعلا از پارک کردن وسیله خود در فضای بسته، خودداری کنند.

تعمیر خودروهای دارای مشکل، رایگان انجام خواهد شد؛ اما به‌هرحال معطل شدن و دستکاری خودروها، می‌تواند برای مالکان ناراحت‌کننده باشد.
طبق آمار NHTSA در اثر این نقص فنی، تاکنون ۲۱ مورد آتش‌سوزی خودروهای هیوندای و ۴ مورد آتش‌سوزی خودروهای کیا گزارش شده که البته هیچ‌یک، تلفات یا خسارات جانی به‌همراه نداشته‌اند.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 59005 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.