تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
3

پشت پرده اصل هشتادوپنجی شدن لایحه حجاب به روایت قالیباف /آیا به این طرح مخفیانه رسیدگی شد؟

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دانشگاه علامه طباطبایی در مورد لایحه حجاب گفت: اگر قرار بود لایحۀ حجاب را با ۱۵۰۰ پیشنهاد ثبت‌شدۀ نمایندگان در صحن بررسی کنیم، از بررسی برنامۀ هفتم توسعه و لایحۀ بودجه در ماه‌های آتی بازمی‌ماندیم. وی افزود: برخی می‌گویند لایحه را طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی می‌کنند که کسی […]



محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دانشگاه علامه طباطبایی در مورد لایحه حجاب گفت: اگر قرار بود لایحۀ حجاب را با ۱۵۰۰ پیشنهاد ثبت‌شدۀ نمایندگان در صحن بررسی کنیم، از بررسی برنامۀ هفتم توسعه و لایحۀ بودجه در ماه‌های آتی بازمی‌ماندیم.
وی افزود: برخی می‌گویند لایحه را طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی می‌کنند که کسی نفهمد چه چیزی تصویب می‌شود، اما این حرف خلاف واقع است.
قالیباف با بیان اینکه در طول عمر مجلس از بعد از انقلاب تنها یک موضوع جمع‌سپاری شده است و آن لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب است ادامه داد: در کنار آن، در این خصوص در جلسات حضوری نیز نظرات اقشار مختلف را با حضور بنده دریافت کردیم و خروجی نهایی را در اختیار کارشناسان قانون‌نویسی قرار دادیم تا همۀ ۷۰ مادۀ آن را بررسی کنند. پس از بارگذاری متن در سامانۀ قانون‌گذاری مجلس بیش از ۱۵۰۰ پیشنهاد روی آن گذاشته شد، درحالی‌که سایر طرح‌ها نهایتاً ۵۰۰ پیشنهاد دارند. اکنون آیا این طرح به‌صورت مخفیانه رسیدگی شد؟
وی گفت:در جلسۀ دیگری در فراکسیون بحث کردیم و گفتیم درحال‌حاضر در زمان بررسی لایحۀ برنامۀ هفتم قرار داریم و قطعاً رسیدگی به لایحۀ حمایت از عفاف و حجاب با ۷۰ ماده زمان زیادی می‌برد.
قالیباف تاکید کرد: اکنون لایحۀ برنامه هفتم در حال رسیدگی است و زمانی که تمام شود اول آبان لایحۀ بودجه می‌آید و هیچ فرصتی برای رسیدگی به لایحه حمایت از عفاف و حجاب نخواهیم داشت. ازاین‌رو برای اینکه لایحۀ مهم عفاف و حجاب به تصویب برسد و این‌طور تصور نشود که در جریان بررسی لوایح برنامه و بودجه به این لایحه بی‌توجهی شده است، بررسی لایحۀ عفاف و حجاب را به‌صورت اصل ۸۵ تصویب کردیم.
بیشتر بخوانید:

۲۷۲۱۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 37570 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید