تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
6

آشنایی با هتل های مقرون به صرفه شیراز

نگاهی به هتل‌های مقرون به صرفه شیراز از تمام لایه‌های اجتماعی کسانی هستند که وصف بی‌مثال این شهر تاریخی و خوش آب‌وهوا را شنیده و سفر به آنجا را انتخاب کرده‌اند. هتل های مقرون به صرفه شیراز باعث شده‌اند که این شهر که یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود، همه ساله پذیرای […]



نگاهی به هتل‌های مقرون به صرفه شیراز

از تمام لایه‌های اجتماعی کسانی هستند که وصف بی‌مثال این شهر تاریخی و خوش آب‌وهوا را شنیده و سفر به آنجا را انتخاب کرده‌اند. هتل های مقرون به صرفه شیراز باعث شده‌اند که این شهر که یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود، همه ساله پذیرای مسافران بسیاری باشد. به همین دلیل، در گوشه گوشه شهر شیراز نیز هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و بوتیک هتل‌هایی قرار دارند که برای مسافران با هر بودجه‌ای مناسب هستند.

گاهی اوقات مسافران ترجیح می‌دهند که هتل های شیراز با هزینه‌ی کم را در بودجه‌ی سفر خود انتخاب کنند تا بتوانند در جاهای دیگر بیشتر هزینه کنند.

هتل های مقرون به صرفه شیراز

در اینجا ما تصمیم داریم با معرفی هتل های ارزان‌قیمت شیراز به مسافرانی که چنین ترجیحی دارند، کمک کنیم تا برای اقامت یک استراحتگاه و مکان مناسب پیدا کنند.

هتل سنتی نیایش

هتل سنتی نیایش یکی از هتل های مقرون به صرفه شیراز

هتل نیایش شیراز یک هتل سنتی است که در سال ۱۳۸۸ تأسیس شده. این هتل دارای معماری سنتی و ظاهر بسیار زیبایی است. بسیاری از خانه‌های قدیمی شیراز که تاریخی هستند به اقامتگاه‌هایی برای مسافران تبدیل‌شده‌اند. این اقامتگاه نیز یکی از همان خانه‌های تاریخی است که در نزدیکی آتشکده‌های قدیمی شیراز، کلیسا، موزه و کنیسه‌های شهر شیراز واقع‌شده است. گفته می‌شود اولین چاپخانه شهر شیراز که روزنامه این شهر در آن چاپ‌شده، همین هتل نیایش است که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد.

در حال حاضر امکانات رفاهی مناسب این هتل سه ستاره باعث شده تا مسافران جویای اقامت در هتل های مقرون به صرفه شیراز، هتل سنتی نیایش را انتخاب کنند. از امکانات این هتل می‌توان به رستوران، اینترنت رایگان در لابی، اینترنت در اتاق و … اشاره نمود.

آدرس: سه‌راه نمازی به سمت شاهچراغ، کوچه کلانتری عباسی

هتل بوتیک شاه پریون

هتل بوتیک شاه پریون

هتل بوتیک شاه پریون نیز یکی از هتل‌های تازه تأسیس در شهر شیراز است. این هتل در سال ۱۴۰۰ افتتاح شده و به دلیل اینکه یکی از خانه‌های تاریخی ۱۰۰ ساله به‌جامانده از دوران قاجار است، دارای معماری سنتی نیز هست. این بوتیک هتل دسترسی خوبی به حرم شاهچراغ، بازار وکیل، موزه خانه فروغ الملک و مسجد نصیر الملک دارد. از امکانات بوتیک هتل شاه پریون می‌توان به رستوران، پارکینگ، چای‌ساز در اتاق، سیستم گرمایش و سرمایش مدرن، صندوق امانات، فروشگاه، کافی‌شاپ و رستوران بام اشاره نمود.

آدرس: چهارراه مشیر، خیابان قاآنی شمالی، انتهای کوچه ۲۱

هتل وکیل شیراز

هتل وکیل شیراز

یکی دیگر از هتل های مقرون به صرفه شیراز، هتل وکیل است. این هتل نیز جزو هتل های سه ستاره و تازه تأسیس محسوب می‌شود. چراکه در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسیده و دسترسی خوبی به‌جاذبه‌های گردشگری دارد. این هتل در نزدیکی بازار وکیل، نارنجستان قوام و حمام وکیل قرار دارد.

هتل سه طبقه وکیل، ۳۱ واحد اقامتی با امکانات رفاهی مقرون به صرفه و مناسب دارد. از امکانات این هتل می‌توان به رستوران، پارکینگ، روم سرویس، صبحانه، یخچال، حمام، کمد لباس و … اشاره نمود. هتل وکیل دارای خدمات cip هم می‌باشد که مسافران می‌توانند با پرداخت هزینه بیشتر از آن‌ها استفاده کنند.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، مابین چهارراه مشیر و چهارراه پیروزی، ابتدای کوچه ۵۹

هتل آپارتمان جام جم

هتل آپارتمان جام جم شیراز

هتل آپارتمان ۳ ستاره و مقرون به صرفه‌ جام جم که در خیابان کریم خان شیراز قرار دارد، یکی از هتل های مقرون به صرفه این شهر است. اگرچه این هتل در سال ۱۳۸۷ تأسیس شده، اما مجدداً در سال ۱۳۹۵ موردبازسازی قرارگرفته است تا بتواند امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار گردشگران قرار دهد.

این هتل به حافظیه، باغ ارم، بازار وکیل، مجموعه زندیه و حمام وکیل دسترسی خوبی دارد. از امکانات این هتل آپارتمان می‌توان به خدمات خانه‌داری، آسانسور، رستوران، کافی‌شاپ، چای‌خانه سنتی و امکانات پخت‌وپز اشاره نمود.

آدرس: خیابان کریم خان زند، خیابان رودکی، خیابان ایزدی

هتل پارسیان شیراز

هتل پارسیان؛ از هتل های مقرون به صرفه شیراز

از بین هتل های مقرون به صرفه شیراز، هتل ۳ ستاره پارسیان که در سال ۱۳۷۱ تأسیس شده، بسیار معروف است. چراکه این هتل در مرکز شیراز قرار دارد و دسترسی خوبی به‌جاذبه‌های گردشگری، بازارهای اصلی و مراکز تجاری دارد.

پرسنل آموزش‌دیده هتل پارسیان نیز در واحدهای اقامتی این هتل که در ۵ طبقه قرارگرفته‌اند، خدمات موردنیاز مسافران را ارائه می‌نمایند. این هتل دارای امکاناتی مانند تلفن در اتاق، کمد لباس، یخچال، تلویزیون، کافی‌شاپ، پذیرش ۲۴ ساعته، صندوق امانات، فروشگاه و اتاق چمدان است.

آدرس: خیابان زند، خیابان رودکی

اقامتگاه سنتی عمارت سران

عمارت سران شیراز

اگر به فکر رزرو هتل های مقرون به صرفه شیراز هستید، توصیه ما به شما این است که یکی از خانه‌های قدیمی شیراز که از دوران قاجار به‌جامانده را انتخاب کنید. اکثر خانه‌های تاریخی که ساخت آن‌ها به دوران قاجار می‌گردد، در حال حاضر به اقامتگاه‌های سنتی تبدیل شده‌اند که جذابیت زیادی برای مسافران دارند. اقامتگاه عمارت سران در سال ۱۴۰۱ پس از بازسازی و مرمت تغییر کاربری داده و مسافران می‌توانند اتاق‌های آن را برای اقامت رزرو کنند.

این اقامتگاه دسترسی خوبی به آرامگاه شاهچراغ و مسجد نصیرالملک دارد. همچنین مسافران می‌توانند به‌راحتی به بازار و حمام وکیل، همچنین مجموعه نارنجستان دسترسی داشته باشند. از امکانات این اقامتگاه می‌توان به رستوران کوچک با ظرفیت ۲۰ نفر، ۷ واحد اقامتی با لوازم بهداشتی، حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی اشاره نمود. متأسفانه این اقامتگاه پارکینگ ندارد.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۳۴، سمت راست، پلاک ۲

اقامتگاه سنتی گلشن شیراز

اقامتگاه سنتی گلشن شیراز

یک خانه تاریخی ۲۰۰ ساله که از زمان قاجار تاکنون باقی‌مانده، اقامتگاه گلشن شیراز است. این اقامتگاه در سال ۱۳۹۰ پس از بازسازی و مرمت به بهره‌برداری رسید. فاصله این اقامتگاه تا شاهچراغ، بافت تاریخی زندیه و بازار و حمام وکیل بسیار کم است. اگرچه اقامتگاه گلشن شیراز پارکینگ ندارد، اما دسترسی خوبی به پارکینگ‌های طبقاتی داشته و مسافران می‌توانند از فضاهای پارک خودرو در اطراف این مجموعه اقامتی استفاده کنند.

از امکانات اقامتگاه سنتی گلشن می‌توان به هفت واحد اقامتی اشاره کرد که همگی در یک طبقه قرار دارند. در تمام این اتاق‌ها نیز حمام، سرویس بهداشتی اختصاصی، تلفن، یخچال، لوازم بهداشتی و مینی بار قرار دارد. سیستم گرمایشی و سرمایشی تمام اتاق‌ها نیز مدرن هستند و تهویه مطبوع در اتاق‌ها وجود دارد.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، بعد از مدرسه خان، کوچه ۳۸، پلاک ۱۵

اقامتگاه سنتی سپهری شیراز

اقامتگاه سنتی سپهری شیراز

خانه سپهری یک اقامتگاه سنتی است که از دوران قاجار به‌جامانده و در سال ۱۳۹۶ بازگشایی‌شده است. این اقامتگاه سنتی نزدیک حرم شاهچراغ، آرامگاه بی‌بی دختران، مدرسه خان و خانه فروغ الملک قرار دارد. اقامتگاه سنتی سپهری رستورانی با ظرفیت ۴۰ نفر دارد، اما متأسفانه پارکینگ ندارد. ۷ اتاق این مجتمع اقامتی سنتی دارای پنجره‌هایی هستند که به محوطه باز می‌شوند و مسافران می‌توانند از نمای سنتی حیات لذت ببرند. در تمام اتاق‌ها لوازم بهداشتی، حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی وجود دارد.

از دیگر امکانات می‌توان به رستوران بام، خدمات خانه‌داری، اینترنت در لابی، ترانسفر با هزینه، پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات تور و کافی‌شاپ اشاره نمود.

آدرس: سه‌راه نمازی، گذر سنگ سیاه، روبرو بی‌بی دختران

بوتیک هتل سنتی داروش

بوتیک هتل سنتی داروش

در سال‌های گذشته بسیاری از اقامتگاه‌های سنتی با ارتقای امکانات خود تحت عنوان بوتیک هتل فعالیت می‌کنند. معمولاً امکانات مدرن و لوکسی در این بوتیک هتل‌ها به مسافران ارائه می‌شود، اما به دلیل معماری سنتی و طراحی دکوراسیون این هتل‌ها که کاملاً سنتی است، شباهت زیادی به اقامتگاه‌های سنتی دارند.

بوتیک هتل داروش در سال ۱۳۹۹ تأسیس شده است. این اقامتگاه که جزو خانه‌های تاریخی زمان قاجار است، دسترسی خوبی به حرم شاهچراغ و بازار وکیل دارد. اقامتگاه سنتی داروش یک طبقه است و دورتادور حیاط زیبا و سنتی آن ۸ واحد اقامتی قرارگرفته که همگی دارای معماری و تزیینات سنتی هستند. از امکانات این بوتیک هتل می‌توان به رستورانی با ظرفیت ۱۵۰ نفر اشاره کرد. هتل دارورش پارکینگ ندارد، اما مسافران می‌توانند از فضاهای نزدیک برای پارک خودرو استفاده کنند. این هتل دارای کافی‌شاپ، فضای سبز، چای‌خانه سنتی، خدمات خانه‌داری، رستوران بام، خدمات تور و ترانسفر برگشت با هزینه است.

آدرس: خیابان ۹ دی، کوچه سرباغ، پلاک ۱۱۸

بوتیک هتل ایرانمهر

بوتیک هتل ایرانمهر شیراز

یکی دیگر از اقامتگاه‌های سنتی و هتل های مقرون به صرفه شیراز، بوتیک هتل ایرانمهر است. این بوتیک هتل نیز یک خانه تاریخی است که پس از مرمت، بازگشایی شده است. خانه‌های تاریخی زمان قاجار در شیراز زیاد هستند و این عمارت نیز که در نزدیکی بقعه بی‌بی دختران و مسجد نصیرالملک قرارگرفته یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. تمامی پرسنل و کارکنان این بوتیک هتل آموزش‌دیده هستند و از مسافران پذیرایی می‌کنند.

بوتیک هتل ایرانمهر، رستوران، چایخانه سنتی، کافی‌شاپ و پذیرش ۲۴ ساعته دارد. تمامی اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند. مسافران می‌توانند در رستوران بام این بوتیک هتل لحظات خوشی را سپری کنند و از انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای سنتی شیراز لذت ببرند.

آدرس: بازار وکیل، کوچه جنب سرای مشیر، انتهای کوچه، سمت راست

اقامتگاه سنتی فروغ مهر

اقامتگاه سنتی فروغ مهر

عمارت زیبای فروغ مهر که دارای نمای سنتی است، در سال ۱۳۹۵ افتتاح گردید. تمام پنجره‌ها و درب‌های این اقامتگاه تزیینات بسیار زیبای چوبی دارند. اقامتگاه فروغ مهر دو طبقه دارد و مسافران می‌توانند در ۱۸ واحد اقامتی آن اقامتی خاطره‌انگیز را تجربه نمایند. اگر در این اقامتگاه بمانید تا بازار و حمام وکیل ۵ دقیقه با خودرو فاصله دارید. فاصله این اقامتگاه‌ تا آرامگاه شاهچراغ ۵ دقیقه است و اگر بخواهید از جاذبه‌های گردشگری شیراز مانند آرامگاه حافظ دیدن کنید، باید ۹ دقیقه رانندگی کنید.

این اقامتگاه سنتی رستوران ندارد، اما دارای کافی‌شاپ است. علاوه بر اینترنت در لابی، در اتاق‌ها نیز اینترنت وجود دارد و مسافران می‌توانند از تلویزیون، رخت‌آویز، حمام، سرویس بهداشتی، سیستم تهویه مطبوع و سیستم سرمایشی و گرمایشی مدرن استفاده نمایند.

آدرس: سه‌راه نمازی، ابتدای بلوار دستغیب، کوچه ۴، انتهای کوچه سمت راست، جنب خانه فروغ الملک

کلام پایانی

هتل های مقرون به صرفه شیراز که دارای امکانات مناسبی هستند، در دسته‌ی هتل های سه ستاره و اقامتگاه‌های سنتی قرار می‌گیرند. البته شیراز دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی است که قیمت‌های مقرون به‌صرفه‌ای دارند. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از مهمان‌پذیرهای شیراز هستند که قیمت‌های مناسبی دارند، اما امکانات رفاهی آن‌ها در حد هتل های ۳ ستاره یا بوتیک هتل های شیراز نیست. ما در این نوشتار هتل های مقرون به صرفه که دارای امکانات مناسب هستند را به شما معرفی کردیم، امید است مورد توجه قرار گرفته باشند.

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 28699 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید