تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۹:۱۴
3

اختلال در عرضه نفت قزاقستان قیمت طلای سیاه را به ۸۲ دلار افزایش داد

با اختلال در عرضه نفت قزاقستان و لیبی قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالای ۸۲ دلار افزایش یافت.



به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با اختلال در عرضه نفت قزاقستان و لیبی که نگرانی ها در مورد افزایش سریع شیوع اُمیکرون در جهان را خنثی کرد، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۲۹ سنت افزایش ۸۲.۰۴ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲۱ سنت کاهش ۷۹.۱۱ دلار معامله شد.

به دنبال تحولات اخیر قزاقستان و اختلال در ریل های قطار این کشور و آسیب به تولید نفت میدان تنگیز و همچنین تعمیرات خط لوله انتقال نفت در لیبی که تولید نفت در این کشور را تا ۷۲۹ هزار بشکه در روز کاهش داد، قیمت نفت هفته گذشته ۵ درصد افزایش یافت.

هوآی لی، اقتصاددان بانکOCBC در سنگاپور گفت: « در حال حاضر همه مسائل مربوط به عرضه است.»

وی افزود تولید روسیه نیز ظاهراً در حال افزایش است.

اوپراتور میدان نفتی تنگیز اعلام کرد بزرگ ترین همکاری شرکت مشترک تولید نفت قزاقستان یعنی «تنگیز شورون اویل» در میدان نفتی تنگیز به تدریج تولید خود را افزایش خواهد داد تا به سطح عادی تولید بازگردد. این میدان نفتی پس از اعتراضات اخیر، تولید خود را کاهش داده بود.

تحلیلگران RBC کپیتال نیز طی یادداشتی اعلام کرد اگر روسیه به اوکراین حمله کند، صادرات نفت روسیه به اروپا مختل خواهد شد و قیمت نفت بالاتر می رود.

انتهای پیام/


منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2834 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید