تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
2

انتقاد تند بنیان‌گذار توییتر به تردز / به‌جای خودرو پرنده، اکنون چند شبکه اجتماعی مثل توییتر داریم!

جک دورسی که خودش بنیان‌گذار توییتر بوده، از اصالت نداشتن شبکه‌ی اجتماعی جدید متا یعنی تردز ابراز تأسف کرد. متا روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور خود، Threads را راه‌اندازی کرد. با وجود اینکه تعداد کاربران پلتفرم مذکور به‌سرعت از ۷۰ میلیون‌ نفر عبور کرد اما انتقادات مختلفی علیه آن مطرح شده و برخی […]



جک دورسی که خودش بنیان‌گذار توییتر بوده، از اصالت نداشتن شبکه‌ی اجتماعی جدید متا یعنی تردز ابراز تأسف کرد.
متا روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور خود، Threads را راه‌اندازی کرد. با وجود اینکه تعداد کاربران پلتفرم مذکور به‌سرعت از ۷۰ میلیون‌ نفر عبور کرد اما انتقادات مختلفی علیه آن مطرح شده و برخی افراد شبکه‌ی اجتماعی جدید متا را کپی دیگری از توییتر می‌دانند.
دورسی بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق توییتر، پس‌ از راه‌اندازی تردز انتقاد خود را از این شبکه‌ی اجتماعی مطرح کرد و گفت: «ما خودرو پرنده می‌خواستیم و در عوض، هفت شبکه‌ی اجتماعی مثل توییتر داریم.»
انتقاد دورسی در واقع پاسخی به پست اندی آلن، بنیان‌گذار اپلیکیشن Not Boring بود که تصویری از پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی را با عنوان «باید بگویم به‌نظر می‌رسد فرصت اختراع مجدد شبکه‌های اجتماعی را از دست داده‌ایم» به‌ اشتراک گذاشت.
بیشتر بخوانید:

تصویر منتشرشده در حساب توییتر آلن به شباهت بسیار زیاد رابط‌ کاربری شبکه‌های اجتماعی مختلفی مثل Mastodon، توییتر، تردز و بلواسکای اشاره دارد.
البته کاربران در پاسخ به دورسی، انتقاد او از تردز را به‌ چالش کشیدند و به راه‌اندازی BlueSky که خود پلتفرمی شبیه توییتر است اشاره کردند. به‌هرحال دورسی پاسخ داد: «این‌طور نیست؛ BlueSky پروتکلی است که توییتر می‌تواند روی آن بنا شود و صرفاً برخی از محدودیت‌ها و بارهای اضافه را حدف می‌کند.»
ایلان ماسک، مالک کنونی توییتر با ارسال شکلک خنده، به توییت دورسی پاسخ داد. میلیارد معروف نیز قبل‌ از دورسی به‌طور آشکار مشکل خود را با تردز مطرح کرده بود.
ماسک درحال‌حاضر تهدید کرده که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا را به‌دلیل راه‌اندازی تردز و استفاده‌ی غیرقانونی از اسرار تجاری توییتر به دادگاه می‌کشاند.
همان‌طور که بیزنس‌اینسایدر اشاره می‌کند، درحال‌حاضر موجی از هیجان پیرامون تردز وجود دارد؛ به‌طوری‌که فقط طی ساعات اولیه‌ی راه‌اندازی، بیش‌ از ۱۰ میلیون‌ نفر در آن ثبت‌نام کردند. البته یکی از مهم‌ترین دلایل رشد سرسام‌آور جامعه‌ی کاربری تردز، پیوند مستقیم آن به اینستاگرام است که حدود دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.
۵۸۳۲۱

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6126 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.