تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
1

این دو شهر ایران ثبت جهانی شدند

سیدعزت الله ضرغامی در شبکه اجتماعی نوشت: شورای جهانی صنایع‌دستی، ۲ شهر ‎دزفول و ‎کاشان را به عنوان شهر جهانی کپوبافی و شهر جهانی منسوجات سنتی، به ثبت رسانید. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: بازرسی‌های دقیق ارزیابان، تکمیل مستندات، بررسی‌های میدانی پشتوانه‌ی این رویداد مبارک هستند. ضرغامی تصریح کرد: ثبت جهانی […]



سیدعزت الله ضرغامی در شبکه اجتماعی نوشت: شورای جهانی صنایع‌دستی، ۲ شهر ‎دزفول و ‎کاشان را به عنوان شهر جهانی کپوبافی و شهر جهانی منسوجات سنتی، به ثبت رسانید.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: بازرسی‌های دقیق ارزیابان، تکمیل مستندات، بررسی‌های میدانی پشتوانه‌ی این رویداد مبارک هستند.
ضرغامی تصریح کرد: ثبت جهانی ‎دزفول و ‎کاشان قبل از آنکه یک امتیاز محسوب شود، یک مسئولیت است. جهانی شدن، یعنی افزایش مسئولیت برای تقویت رویکرد توسعه‌، افزایش کارگاه‌ها، گسترش آموزش، اشتغال، عمومی‌سازی و پایدار کردن این جایگاه در سطح بین‌الملل.
وی توضیح داد: ‎کپوبافی، هنر بافندگی از ضایعات درخت خرماست. مصنوعات بسیار زیبا، محکم و کاربردی، بدون نیاز به هزینه‌ی گزاف ریالی و ارزی برای مواد اولیه! صنایع‌دستی، رکن مهم اقتصاد فرهنگ است و باید غفلت‌های گذشته را جبران کرد.
تا کنون ۱۱ شهر و ۳ روستا ایران به عنوان شهر و روستای جهانی در رشته های مختلف صنایع دستی در شورای جهانی صنایع دستی ثبت شدند، اکنون با ثبت دزفول و کاشان، شهرهای جهانی صنایع دستی ایران به ۱۳ شهر رسید.

۲۳۳۲۳۳

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 35800 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید