تاریخ: ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۱۸
2

این نژاد از سگ در بریتانیا وحشت به پا کرده/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بزرگترین گونه از سگ‌های نژاد آمریکن بولی یا همان ایکس‌ال تا ۶۵ کیلوگرم وزن دارد و به اندازه‌ای قوی است که به راحتی یک انسان بزرگسال را مغلوب کند. این نژاد از سگ در دهه ۱۹۸۰ از ترکیب دو سگ پیت‌ بول و استافوردشایرتریر به وجود آمد. این سگ‌ها به دلیل […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بزرگترین گونه از سگ‌های نژاد آمریکن بولی یا همان ایکس‌ال تا ۶۵ کیلوگرم وزن دارد و به اندازه‌ای قوی است که به راحتی یک انسان بزرگسال را مغلوب کند.
این نژاد از سگ در دهه ۱۹۸۰ از ترکیب دو سگ پیت‌ بول و استافوردشایرتریر به وجود آمد. این سگ‌ها به دلیل ظاهر عضلانی خاصی که دارند مشهور شده‌اند.
باشگاه کنل یونایتد در ایالات متحده با اعلام اینکه «پرخاشگری سگ از ویژگی‌های این نژاد است» تاکید دارد که «علی‌رغم ظاهر قدرتمند، رفتار آنها ملایم و دوستانه است.»
با این حال در چند وقت حملات این سگ به مردم در رسانه‌های انگلیس جنجال بسیار به پا کرده است تا حدی که وزیر کشور انگلیس اکنون خواستار غیرقانونی شدن این سگ است و روز یکشنبه اعلام کرد که توصیه‌های فوری در این مورد داشته است.
بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، در ماه آوریل، یک مادربزرگ ۶۵ ساله پس از اینکه تلاش کرد درگیری بین دو سگ امریکن بولی خود را در خانه اش در لیورپول کنترل کند، کشته شد. پزشکی قانونی خاطرنشان کرد که او با “جراحات فاجعه بار” پیدا شده است.

سال گذشته یک کودک نوپا ۱۷ ماهه در خانه توسط یک آمریکن بولی که یک هفته پیش از آن خریده شده بود، کشته شد.
در سال ۲۰۲۱، جک لیس ۱۰ ساله بر اثر جراحات شدید گردن و سر پس از حمله یک امریکن بولی ایکس‌ال جان باخت. مادر او، اما ویتفیلد، خواستار ممنوعیت سگ ها شده است.
چهار نژاد تحت قانون سگ های خطرناک ۱۹۹۱ در بریتانیا ممنوع شده اند: پیت بول تریر، توسا، دوگو آرژانتینوس و بولداگ برزیلی.
این لایحه به دولت بریتانیا این اختیار را می دهد که هر گونه نژادی را که به نظر می رسد «برای جنگ پرورش داده شده یا دارای ویژگی های یک نوع پرورش یافته برای آن هدف» باشد را ممنوع کند.
منبع: بی‌بی‌سی
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 49970 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.