تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۳۴

برادر فضانورد محمد بن سلمان / عکس

به گزارش خبرآنلاین، درست ۳۸ سال پیش در روز ۱۷ ژوییه سال ۱۹۸۵ یکی از اعضای خاندان سلطنتی سعودی به نام سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز تبدیل به نخستین فضانورد دنیای عرب شد و با فضاپیمای آمریکایی دیسکاوری دور زمین گشت. او که پسر ملک سلمان پادشاه کنونی و برادر ناتنی محمد بن سلمان ولیعهد […]



به گزارش خبرآنلاین، درست ۳۸ سال پیش در روز ۱۷ ژوییه سال ۱۹۸۵ یکی از اعضای خاندان سلطنتی سعودی به نام سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز تبدیل به نخستین فضانورد دنیای عرب شد و با فضاپیمای آمریکایی دیسکاوری دور زمین گشت.
او که پسر ملک سلمان پادشاه کنونی و برادر ناتنی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی است، در این سفر فضایی به عنوان متخصص بار (Payload specialist) حضور داشت.

سلطان بن سلمان و فضانورد فرانسوی ماموریت STS-۵۱-G

در ماموریت STS-۵۱-G علاوه بر شاهزاده عربستانی پنج فضانورد آمریکایی و یک فضانورد فرانسوی شرکت داشتند. سلطان بن سلمان در این ماموریت به در مدار قرار گرفتن یکی از ماهواره‌های شرکت عرب ست یاری رساند.
سلطان بن سلمان اکنون ۶۶ سال دارد و از سال ۲۰۱۸ رییس کمیسیون فضایی عربستان است.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10034 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.