تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
1

بزرگ‌ترین قبرستان لوازم الکترونیکی جهان کجاست؟/ عکس

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین، حاشیه شهر آکرا پایتخت غنا بزرگترین گورستان‌ لوازم الکترونیکی جهان را در خود جای داده است این گورستان عظیم «آگبوگ‌بلوشی»نام دارد. بیشتر بخوانید: کارشناسان می‌گویند زباله‌های الکترونیکی چالش روزافزونی برای سلامت آدمی و محیط زیست است؛به گزارش سازمان ملل، هر سال بیش از ۵۰ میلیون تن زباله الکترونیکی در جهان […]



به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین، حاشیه شهر آکرا پایتخت غنا بزرگترین گورستان‌ لوازم الکترونیکی جهان را در خود جای داده است این گورستان عظیم «آگبوگ‌بلوشی»نام دارد.
بیشتر بخوانید:

کارشناسان می‌گویند زباله‌های الکترونیکی چالش روزافزونی برای سلامت آدمی و محیط زیست است؛به گزارش سازمان ملل، هر سال بیش از ۵۰ میلیون تن زباله الکترونیکی در جهان تولید می‌شود، یعنی حجمی معادل ۵۰ هزار برج ایفل. فقط یک پنجم کل این زباله‌ها، بازیافت می‌شود و باقی آن یعنی چیزی حدود ۴۰ هزار تن زباله الکترونیکی راهی کشورهای در حال توسعه می‌شود تا در آنجا دفن یا سوزانده شود.

صادر کردن زباله‌های الکترونیکی طبق معاهدهٔ بازل غیرقانونی است. غنا سالانه حدود ۲۱۵۰۰۰ تن لوازم الکترونیکی مصرفی دست دوم را از خارج از کشور، عمدتاً از اروپای غربی، وارد می کند و سالانه ۱۲۹،۰۰۰ تن زباله الکترونیکی دیگر تولید می کند، تقریباً نیمی از این واردات را می توان بلافاصله مورد استفاده قرار داد، یا بازسازی کرد و فروخت. اما سرنوشت باقی این واردات منتهی به قبرستان است.
منبع: worstpolluted
ترجمه:‌ تینا مزدکی
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 31742 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.