تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
13

تاخیر چندین ماهه تحویل خودروهای تسلا به دلیل نبود قطعات الکتریکی

گفته می‌شود نبود قطعات الکترونیکی باعث شده تا مشتریان شرکت خودروسازی تسلا مجبور شوند برای دریافت خودروهای سفارشی خود ماه‌ها صبر کنند.



به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، یکی از کشورهایی که شرکت خودروسازی تسلا حضور پررنگی در آن دارد، چین است. تسلا در چین کارخانه خودروسازی داشته و بخش قابل توجهی از فروش این شرکت در بازار چین انجام می‌شود.

نبود قطعات الکترونیکی باعث شده تا روند تحویل خودروها به مشتریان تسلا ماه‌ها به تعویق بیفتد. دیگر شرکت‌های خودروساز چینی هم همین مشکل را داشته و تولید آنها به میزان قابل توجهی پایین آمده است.

نبود تراشه‌های الکترونیکی به خصوص بازار تولید خودروهای برقی را تحت تأثیر جدی قرار داده؛ چراکه این خودروها بیش از خودروهای متعارف به تراشه‌های الکترونیکی نیاز دارند؛ به عنوان مثال در بازار چین کسانی که مدل ۳ و مدل  Y تسلا را سفارش می‌دهند حداقل باید تا سه ماه آینده صبر کنند تا سفارش خود را دریافت کنند.

دو مدیر فروش خودروسازی تسلا در مصاحبه با روزنامه دولتی ساوت چاینا مونینک پست، گفته‌اند که عرضه ناکافی تراشه‌های الکترونیکی هم اکنون یکی از چالش‌های جدی همزمان با افزایش تقاضای خودرو با نزدیک شدن به سال نو چینی است.

بسیاری از مشتریان هم اکنون نسبت به طولانی شدن زمان دریافت خودروهایشان به شدت شاکی هستند.

انتهای پیام/


منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2777 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید