تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
1

تسلا مدل Y به ترکیه رسید/ عکس

به گزارش CNN Turkey، در حال حاضر هر سه تیپ تسلا مدل Y به این کشور راه پیدا کرده‌اند که در ادامه با اسم و قیمت آن‌ها همراه خواهیم بود: نسخه استاندارد RWD با قیمت ۸۰ هزار دلار (حدود ۴ میلیارد تومان) نسخه لانگ رنج AWD با قیمت ۸۴ هزار دلار نسخه لانگ رنج پرفورمنس […]



به گزارش CNN Turkey، در حال حاضر هر سه تیپ تسلا مدل Y به این کشور راه پیدا کرده‌اند که در ادامه با اسم و قیمت آن‌ها همراه خواهیم بود:
نسخه استاندارد RWD با قیمت ۸۰ هزار دلار (حدود ۴ میلیارد تومان)
نسخه لانگ رنج AWD با قیمت ۸۴ هزار دلار
نسخه لانگ رنج پرفورمنس AWD با قیمت ۹۲.۵ هزار دلار
همچنین گفته می‌شود خریداران تسلا مدل Y در ترکیه می‌توانند از اوایل دسامبر ۲۰۲۳ یعنی آذر ۱۴۰۲، خودرو برقی خود را از نمایندگی تحویل بگیرند.

قیمت خودروهای بنزینی و هیبریدی در کشور ترکیه، مشمول تعرفه گمرکی است که این عدد بسته به قدرت و حجم پیشرانه و قیمت خودرو، بین ۴۵ تا ۲۲۰ درصد بالا و پایین می‌شود. تعرفه گمرکی خودروهای برقی در ترکیه هم بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. به همین خاطر، قیمت تسلا مدل Y در ترکیه، تا ۹۲ هزار دلار هم می‌رسد!
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که قیمت یک تسلا مدل Y در نسخه لانگ رنج پرفورمنس و در بازار جهانی، حدود ۶۰ هزار دلار است اما زمانی که به ترکیه می‌رسد، تا ۹۲ هزار دلار بالا می‌رود.
مشخصات فنی
تسلا مدل Y استاندارد در نسخه RWD، با هر بار شارژ شدن می‌تواند حدودا ۴۳۰ کیلومتر را طی کند و در عرض ۶.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت است.
این اعداد برای تسلا مدل Y در نسخه لانگ رنج AWD به ۵۳۳ کیلومتر و ۵ ثانیه می‌رسند.
نهایتا، نسخه پرفورمنس را داریم که شاهکار ایلان ماسک است و می‌تواند در عرض ۳.۷ ثانیه، ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را پر کند و حداکثر سرعت آن هم به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. همچنین شعاع حرکت این نسخه هم تفاوت زیادی با مدل‌های قبلی ندارد و تقریبا ۵۱۴ کیلومتر است.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 21613 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.