تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
1

تصویری تازه از قدرتمندترین موشک دنیا

به گزارش خبرآنلاین، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) می‌خواهد موشک غول‌پیکر «استارشیپ»(Starship) خود را طی ماه‌های آینده به فضا پرتاب کند و این هدف در یک عکس جدید کاملا آشکار است. به نقل از ایسنا، اسپیس‌ایکس روز دوم فوریه در حساب ایکس خود، عکس‌هایی را از بخش موسوم به «مگابی»(Megabay) در پایگاه «استاربیس»(Stabase) خود در جنوب تگزاس به […]



به گزارش خبرآنلاین، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) می‌خواهد موشک غول‌پیکر «استارشیپ»(Starship) خود را طی ماه‌های آینده به فضا پرتاب کند و این هدف در یک عکس جدید کاملا آشکار است.
به نقل از ایسنا، اسپیس‌ایکس روز دوم فوریه در حساب ایکس خود، عکس‌هایی را از بخش موسوم به «مگابی»(Megabay) در پایگاه «استاربیس»(Stabase) خود در جنوب تگزاس به اشتراک گذاشت که مرکز فعالیت‌های تولید و پرتاب استارشیپ است.
این ساختمان مملو از سیلندرهایی از جنس فولاد ضد زنگ است که تقریبا تا سقف بالا می‌روند. این سیلندرها موسوم به «سوپر هوی»(Super Heavy)، اولین مرحله از موشک بزرگ استارشیپ شرکت اسپیس‌ایکس هستند.
استارشیپ از دو بخش تشکیل شده است. هر دو بخش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور کامل و سریع قابل استفاده مجدد باشند. مرحله اول، سوپر هوی نام دارد و مرحله دوم، یک فضاپیمای مرحله بالایی ۵۰ متری به نام استارشیپ است.

هنگامی که دو بخش استارشیپ به طور کامل روی هم قرار می‌گیرند، حدود ۱۲۲ متر ارتفاع دارند. به گفته اسپیس‌ایکس، این بزرگترین و قوی‌ترین موشکی به شمار می‌رود که تاکنون ساخته شده است و می‌تواند تا ۱۵۰ تن محموله را به مدار پایین زمین پرتاب کند.
با وجود این، استارشیپ هنوز پرتاب نشده و تا به امروز فقط دو بار در پروازهای آزمایشی ماه‌های آوریل و نوامبر سال گذشته شرکت داشته است. هر دو پرواز با انفجارهای قوی خاتمه یافتند.
در واقع، اسپیس‌ایکس قصد دارد این ماموریت آزمایشی را در ماه جاری میلادی پرتاب کند؛ مشروط بر اینکه مجوز پرتاب را به موقع از «اداره هوانوردی فدرال آمریکا»(FAA) بگیرد. اداره هوانوردی فدرال آمریکا اکنون در حال بررسی کردن اتفاقاتی است که در پرواز ماه نوامبر رخ دادند.
اسپیس‌ایکس معتقد است که ترکیب نیرو و قابلیت استفاده مجدد استارشیپ، به پیشرفت‌های بزرگی در اکتشاف می‌انجامد و به بشریت امکان می‌دهد تا بر خطرات روی سطح ماه و مریخ غلبه کند.
ناسا این پرتاب‌گر را نویدبخش می‌بیند. به همین دلیل، استارشیپ را به عنوان اولین فرودگر قمری سرنشین‌دار برای برنامه «آرتمیس»(Artemis) خود انتخاب کرد که هدف آن، حضور دائمی انسان در نزدیک‌ترین همسایه زمین و اطراف آن تا پایان دهه ۲۰۲۰ است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، استارشیپ برای اولین بار در سال ۲۰۲۶ در ماموریت «آرتمیس ۳»، فضانوردان را روی سطح ماه قرار خواهد داد.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 110993 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.