تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
1

جاری شدن سیل خون در هرمز!/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن طور که در این ویدئو دیده می‌شود بر اثر بارندگی، خاک سرخ رنگ جزیره با بارندگی شسته شده و سطح زمین و قسمتی از دریا را به رنگ سرخ در آورده است. خاک این جزیره ترکیبی از انواع مواد معدنی است که در کنار هم ویژگی‌های منحصر به فردی را […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن طور که در این ویدئو دیده می‌شود بر اثر بارندگی، خاک سرخ رنگ جزیره با بارندگی شسته شده و سطح زمین و قسمتی از دریا را به رنگ سرخ در آورده است.
خاک این جزیره ترکیبی از انواع مواد معدنی است که در کنار هم ویژگی‌های منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارند. مهمترین دلیل رنگ قرمز ساحل سرخ هرمز وجود اکسید آهن در اکثر ترکیبات خاک ساحل است که باعث شده رنگ قرمز زیبایی به وجود بیاید.
عمده این اکسید آهن در سنگ‌های مگنتیت، اولیژیست و هماتیت وجود دارد که در بخش‌های مختلف جزیره هرمز پیدا می‌شود. همچنین سنگ پیریت هم دارای مقادیر بسیار زیادی از اکسید آهن است که دلیل دیگری برای قرمز بودن خاک ساحل سرخ هرمز است. جزیره هرمز یکی از مهمترین منابع خاک سرخ در جهان است که نمونه مشابه بسیار کمی در جهان دارد.

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 84969 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.