تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۲۷
1

جدیدترین سنسورهای دوربین موبایل سونی خبرساز شد!

خیلی از طرفداران دوربین‌های موبایل معمولاً در هنگام خرید به‌دنبال سنسورهای IMX سونی می‌گردند. این شرکت ژاپنی پارسال از برند جدید LYTIA برای سنسورهای جدید خود رونمایی کرد و حالا اولین محصولات از این خانواده معرفی شده‌اند. سونی هنوز به‌طور دقیق اعلام نکرده است که سنسورهای LYTIA جایگزین سنسورهای فعلی IMX خواهند شد یا خیر؛ […]



خیلی از طرفداران دوربین‌های موبایل معمولاً در هنگام خرید به‌دنبال سنسورهای IMX سونی می‌گردند. این شرکت ژاپنی پارسال از برند جدید LYTIA برای سنسورهای جدید خود رونمایی کرد و حالا اولین محصولات از این خانواده معرفی شده‌اند.
سونی هنوز به‌طور دقیق اعلام نکرده است که سنسورهای LYTIA جایگزین سنسورهای فعلی IMX خواهند شد یا خیر؛ بااین‌حال، بعضی از این سنسورهای جدید با سنسورهای موجود از سری IMX همپوشانی دارند. مدل پایه محصولات جدید سونی LYT۵۰۰ نام دارد که یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲.۹۳ اینچی و پیکسل‌های ۰.۶ میکرونی است.
این شرکت همچنین LYT۶۰۰ را معرفی کرده که ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱.۹۵۳ اینچی است و از قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار با تمام پیکسل‌ها بهره می‌برد. در جایگاه بعدی LYT۷۰۰ وجود دارد که بازهم ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱.۵۶ اینچی است و از HDR پشتیبانی می‌کند.
مشخصات کلی سنسورهای جدید سونی LYTIA

چهارمین سنسور جدید سونی با نام LYT۸۰۰ یک سنسور ۵۳ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱.۴۳ اینچی است که برای دستگاه‌های پریمیوم ساخته شده. این محصول اولین سنسور CMOS است که از ساختار پیکسلی با ترانزیستور دولایه پشتیبانی می‌کند تا سطح سیگنال را به بهترین حالت برساند.
درنهایت یک سنسور حرفه‌ای به نام LYT۹۰۰ هم معرفی شده که ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۰.۹۸ اینچی است. این سنسور تقریباً ۱ اینچی احتمالاً برای گوشی‌های پرچمدار به‌کار گرفته خواهد شد؛ هرچند هنوز اعلام نشده است که کدام محصولات میزبان سنسورهای جدید سونی خواهند بود. البته می‌توان حدس زد که جانشین دستگاه‌هایی مثل شیائومی ۱۳ اولترا و اوپو فایند X۶ پرو از این سنسورها بهره‌مند شوند.
سنسورهای CMOS جدید سونی همگی با حدود ۵۰ میلیون پیکسل می‌توانند گزینه‌های خوبی برای بازار موبایل باشند و به‌راحتی جای سنسورهای IMX را بگیرند، اما هنوز نمی‌توان با اطمینان در این رابطه اظهارنظر کرد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت در آینده چه تصمیماتی را اتخاذ می‌کند.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9509 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.