تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۹
2

خورده‌ شدن شکارچی جلوی دوربین توسط شیر/ صحنه ترسناکی که پربازدید شد اما…

به گزارش خبرآنلاین، در آن روز وب سایت Esquire Middle east مقاله‌ای را با این تیتر منتشر کرد:”یک شکارچی معروف که قصد داشت از یک شیر برای پست اینستاگرامی‌اش عکاسی کند، زنده زنده خوراک شیر شد.” این مقاله، جنجال زیادی به پا کرد و البته یک مشکل بزرگ در میان بود؛ تک‌تک عناصری که در […]



به گزارش خبرآنلاین، در آن روز وب سایت Esquire Middle east مقاله‌ای را با این تیتر منتشر کرد:”یک شکارچی معروف که قصد داشت از یک شیر برای پست اینستاگرامی‌اش عکاسی کند، زنده زنده خوراک شیر شد.” این مقاله، جنجال زیادی به پا کرد و البته یک مشکل بزرگ در میان بود؛ تک‌تک عناصری که در این مقاله به آنها اتکا شد، جعلی بودند.
درسال ۲۰۱۶، مرکز تحقیقات Pew، مطالعه‌ای را درباره اخبار غیرواقعی و فیک انجام داد. در این تحقیق مشخص شد که ۲۳ درصد از افراد بالغ آمریکایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، اخبار ساختگی را به اشتراک گذاشته‌اند.
در ادامه این بررسی مشخص شد که ۱۴% نیز داستانی را بازنشر کردند که در همان لحظه می‌دانستند که داستانی غیرواقعی و جعلی است و ۱۶% افراد گفتند که تجربه به اشتراک گذاشتن داستانی را دارند که بعدا متوجه جعلی بودن آن شده‌اند.
عجیب‌تر و بدتر اینکه می‌توان این اطلاعات نادرست را با سرهم کردن چند داده در اینترنت، تولید کرد. مثلا ویدیویی از استرالیا، عکس‌هایی از آفریقا و داستانی که در هر جای دنیا ممکن است خلق شده باشد، تبدیل به مقاله‌ای پربازدید در یک وب‌سایت بزرگ خواهد شد.

داستان چه بود؟ در گزارش «رازگشایی از یک ویدیو که وایرال شد ولی واقعیت نداشت» کل ماجرا را مطالعه کنید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 37056 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.