تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۲
2

دارویی که مانع پیری می‌شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورونیوز، این قرص با بررسی یک موجود دریایی شبیه عروس دریایی با نام «هیدراکتینیا سیمبیولونژی‌کارپوس» ساخته می‌شود که کل بدن خود را از سلول‌های موجود در دهانش بازسازی می‌کنند. هیدراکتینیا موجودات کوچک لوله‌ای شکلی هستند که روی پوست سخت پوستان کمیاب زندگی می‌کنند. پیش بینی می‌شود توانایی‌های احیاکننده قابل […]



به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورونیوز، این قرص با بررسی یک موجود دریایی شبیه عروس دریایی با نام «هیدراکتینیا سیمبیولونژی‌کارپوس» ساخته می‌شود که کل بدن خود را از سلول‌های موجود در دهانش بازسازی می‌کنند.

هیدراکتینیا موجودات کوچک لوله‌ای شکلی هستند که روی پوست سخت پوستان کمیاب زندگی می‌کنند. پیش بینی می‌شود توانایی‌های احیاکننده قابل توجه آن‌ها، نتایج موثری برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی ضد پیری در انسان داشته باشد.

این اتفاق پس از آن کشف شد که محققان قطعات اران‌آی (RNA) مربوط به فرآیند بیولوژیکی پیری ژن را توالی یابی کردند. مطالعه منتشر شده در مجله «سل ریپورتز» (Cell Reports) نشان داد که فرآیندهای بیولوژیکی اصلی، به هم دیگر مرتبط هستند و درک این فرآیندها برای سلامت انسان و کنترل بیماری ضروری است.

در حالی که انسان‌ها توانایی بازسازی در شرایط خاص مانند بهبود استخوان شکسته یا رشد مجدد کبد آسیب دیده را دارند موجودات دیگر مانند سمندر و گورخرماهی می‌توانند جایگزین اندام‌های کامل شده و بافت‌ها مختلف را بازسازی کنند. گونه‌هایی از «هیدراکتینیاها» قابلیت احیا کننده شدیدی را از خود نشان می‌دهند.

۲۳۳۲۳۳

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4714 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید