تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
1

در کپسول حاوی «ماده سیاه» باز شد/ ببینید داخل آن چخبر است/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دو بست آخر بر روی در کپسول در تاریخ ۱۰ ژانویه برداشته شد و تیم ناسا توانستند به محتویات داخل کپسول دسترسی پیدا کنند. گفتنی است که قبل از برداشتن درپوش، تیم ناسا ۷۰.۳ گرم ماده سیارکی جمع آوری کرده بود. عکس فوق نمای بسیار دقیق و از بالا به پایین […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دو بست آخر بر روی در کپسول در تاریخ ۱۰ ژانویه برداشته شد و تیم ناسا توانستند به محتویات داخل کپسول دسترسی پیدا کنند. گفتنی است که قبل از برداشتن درپوش، تیم ناسا ۷۰.۳ گرم ماده سیارکی جمع آوری کرده بود.

عکس فوق نمای بسیار دقیق و از بالا به پایین از نمونه است که با استفاده از عکاسی دقیق دستی با وضوح بالا و روش فوکوس نیمه خودکار گرفته شده‌است.

گام بعدی برای تیم تحقیقات، برداشتن بدنه فلزی اطراف کپسول و سپس انتقال نمونه از آن به سینی‌های نمونه است. سپس، سینی‌ها قبل از بسته‌بندی و نگهداری در مرکز فضایی جانسون ناسا، عکس‌برداری و وزن می‌شوند.
برای رسیدن به این نقطه راه طولانی طی شده است. «OSIRIS-REx» کپسول حاوی نمونه سیارک بننو را در سپتامبر ۲۰۲۳ با موفقیت رها کرد، اما تلاش برای ورود به داخل آن دشوارتر از حد انتظار بود. دو تا از بست‌ها جدا نمی‌شدند و بنابراین تیم مجبور شد یک برنامه جدید برای باز کردن در کپسول دهد. در نهایت در ۱۰ ژانویه امسال مشکل حل شد.
منبع: iflscience

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 107331 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.