تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

دستاورد انقلابی برندگان نوبل شیمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جایزه نوبل شیمی به سه دانشمند اهل آمریکا و روسیه اهدا می‌شود. البته نام این برندگان اندکی پیش از اعلام رسمی فاش شده و به دست رسانه‌ها رسیده بود. بیشتر بخوانید: آکادمی نوبل کارهای این دانشمندان را چون رنگ بخشیدن به چهره نانوفناوری توصیف کرده است. این سه دانشمند جایزه نوبل […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جایزه نوبل شیمی به سه دانشمند اهل آمریکا و روسیه اهدا می‌شود. البته نام این برندگان اندکی پیش از اعلام رسمی فاش شده و به دست رسانه‌ها رسیده بود.
بیشتر بخوانید:

آکادمی نوبل کارهای این دانشمندان را چون رنگ بخشیدن به چهره نانوفناوری توصیف کرده است. این سه دانشمند جایزه نوبل شیمی را برای کشف و توسعه نقاط کوانتومی از آن خود کردند.

نقاط کوانتومی دسته‌ای از نانومواد هستند که به علت خواص منحصربه فردشان بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این نانومواد به علت ابعاد بسیار کوچکشان نوارهای انرژی تبدیل به ترازهای انرژی می‌شوند. از مورد توجه‌ترین خواص نقاط کوانتومی خواص نوری آنهاست که از آنها گزینه مناسبی برای کاربردهایی مثل تشخیص تومورها و سلول‌های سرطانی، استفاده در نمایشگرها و سلول‌های خورشیدی ساخته است.
اکیموف و بروس مستقل از یکدیگر موفق به ایجاد نقاط کوانتومی شدند و باوندی انقلابی در تولید شیمیایی آن‌ها به پا کرد.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 60909 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.