تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

ربات‌هایی که جای آدم‌ها را گرفته‌اند / عکس

امیرمسعود عابدین: پیشرفت فناوری، جایگزینی نیروی انسانی بیشتری را با ماشین‌های زیادی در سال‌های آینده ممکن می‌سازد. بر اساس داده‌های فدراسیون بین المللی رباتیک، صنعت خودروسازی جهانی در سال ۲۰۲۲، ۱۳۶ هزار واحد رباتیک صنعتی جدید را نصب کرده که این مقدار زیاد به نظر می‌رسد. بیشتر بخوانید: این گزارش نشان می‌دهد که اپراتورهای انسانی […]



امیرمسعود عابدین: پیشرفت فناوری، جایگزینی نیروی انسانی بیشتری را با ماشین‌های زیادی در سال‌های آینده ممکن می‌سازد. بر اساس داده‌های فدراسیون بین المللی رباتیک، صنعت خودروسازی جهانی در سال ۲۰۲۲، ۱۳۶ هزار واحد رباتیک صنعتی جدید را نصب کرده که این مقدار زیاد به نظر می‌رسد.
بیشتر بخوانید:

این گزارش نشان می‌دهد که اپراتورهای انسانی در کارخانه‌های خودروسازی لزوماً اخراج نمی‌شوند، بلکه وقتی بازنشسته یا ترک می‌شوند، دیگر جایگزین نمی‌شوند!

یکی دیگر از عواملی که ممکن است صنعت را به سمت اتوماسیون بیشتر سوق دهد این است که ما در میانه رونق کارخانه‌سازی هستیم، چرا که خودروسازان به دنبال ایجاد کارخانه‌های جدید باتری و خودروهای برقی هستند. نصب ربات‌ها در یک مرکز جدید، ساده‌تر از افزودن آنها به یک مجموعه است که هزینه‌های زیادی برای تغییر آن وجود دارد.
با این حال، در حالی که ربات‌ها به تعطیلات، حقوق بازنشستگی و چیزهای دیگری نیاز ندارند، اما بدون معایب هم نیستند. خرید آنها گران است و افرادی برای برنامه‌ریزی و نگهداری آنها باید وجود داشته باشد و ممکن است در ابتدا مشکلات کیفی ایجاد کنند.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 108581 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.