تاریخ: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
2

رنگین‌کمانی که بر بدن پستانداران نقش بسته‌است/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تنوع رنگی بسیار زیاد در قلمرو حیوانات احتمالاً انتخاب تنها یک گزینه را غیرممکن می‌کند و به سرعت به یک جستجوی ذهنی تبدیل می‌شود. در واقع، هر یک از گروه‌های اصلی حیوانات رقبای قوی خود را دارند. ماندریل (ماندریلوس اسفینکس)، یک میمون دنیای قدیم از آفریقا و یکی از معدود پستانداران […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تنوع رنگی بسیار زیاد در قلمرو حیوانات احتمالاً انتخاب تنها یک گزینه را غیرممکن می‌کند و به سرعت به یک جستجوی ذهنی تبدیل می‌شود. در واقع، هر یک از گروه‌های اصلی حیوانات رقبای قوی خود را دارند.
ماندریل (ماندریلوس اسفینکس)، یک میمون دنیای قدیم از آفریقا و یکی از معدود پستانداران واقعا رنگارنگ است. صورت آبی درخشان و پشت آن محصولی از فیبرهای کلاژنی است که به دقت چیده شده‌اند که طول موج‌های خاصی را برای تولید رنگ روشن منعکس می‌کنند.

این میمون در کنار ریش زرد و پوزه قرمز، رقیب رنگارنگ ترین پستاندار جهان است. قهرمان، سنجاب غول پیکر مالابار (Ratufa indica) است که جوندگانی در هند هستند که دارای رنگ‌های نارنجی، بنفش، سفید و قهوه‌ای هستند که ممکن است به آنها کمک کند تا با رنگ‌های زنده جنگل‌های بارانی ترکیب شوند.

منبع: livescience
بیشتر بخوانید:
طول عمر این جانور، تنها یک ساعت است/عکس
غول‌پیکرترین مورچه‌ای که روی زمین دیده شده/ عکس
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 49166 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.