تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۵۲
5

روحانی، لاریجانی و خاتمی برای مردم مرجعیت سیاسی دارند /جبهه پایداری به دنبال جدا کردن این شخصیت ها از مردم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید الله‌بداشتی که رئیس کمیته جوانان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ بوده است، از اهمیت ائتلاف سیاسی سید محمد خاتمی، حسن روحانی و علی لاریجانی و تاثیرات آن در آینده کشور و از امکان تشکیل اقلیتی مانند مجلس پنجم در مجلس دوازدهم می‌گوید. او همچنین دلایل مختلفی […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید الله‌بداشتی که رئیس کمیته جوانان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ بوده است، از اهمیت ائتلاف سیاسی سید محمد خاتمی، حسن روحانی و علی لاریجانی و تاثیرات آن در آینده کشور و از امکان تشکیل اقلیتی مانند مجلس پنجم در مجلس دوازدهم می‌گوید. او همچنین دلایل مختلفی در لزوم ائتلاف سید محمد خاتمی، حسن روحانی، علی لاریجانی و دیگر میانه‌روها ذکر می‌کند از جمله نقش‌آفرینی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، ترمیم خلا حضور هاشمی رفسنجانی و…
اقلیت مجلس دوازدهم می‌تواند یادآور مجلس پنجم باشد
به گزارش انصاف‌نیوز، این کارشناس سیاسی همچنین ابراز امیدواری می‌کند که فضا برای فعالیت این فراکسیون اقلیت که منتقد دولت هستند، فراهم شود و این‌ها بتوانند مطالبات بر حق مردم را بیان و از دولت حاکم پیگیری کنند.

او در مورد اثرگذاری ائتلاف «سیدمحمد خاتمی، حسن روحانی و علی لاریجانی» در مقیاسی فراتر از انتخابات مجلس پیش رو نیز گفت: فراتر از انتخابات مجلس قریب به یک سال دیگر انتخابات ریاست جمهوری را داریم که به مراتب برای آینده ایران مهم‌تر است. باید امید به تعامل نزدیک‌تر سیدمحمد خاتمی، حسن روحانی و علی لاریجانی داشته باشیم. این‌ها شخصیت‌های محوری‌ هستند که در اندازه ‎های متفاوت برای ملت ایران مرجعیت سیاسی دارند. این شخصیت‌ها باید برای انتخابات اردیبهشت یا خرداد ۱۴۰۴ تدبیر کنند و با عملکرد فعال خود فضای امید برای تغییر ایجاد کنند. طبعا تشکیل یک جمع فعال در مجلس آینده می‌تواند تسهیلگر فضای تغییر و تدبیر در انتخابات ۱۴۰۴ باشد.
جبهه پایداری، میانه‌روها را جدا از هم می‌خواهد
الله بداشتی در مورد تدبیر سیاسی این چهره‌ها گفت: من فکر می‌کنم علیرغم این سرمای حاکم در فضای اجتماعی بالاخره تدبیر سیاسی مراجع سیاسی ما که گفتمان اصلاح‌طلب و اعتدالی را نمایندگی می‌کنند، موثر خواهد بود. این چهره‌های سیاسی می‌توانند نقششان را پررنگ‌تر کنند. طبیعی‌ست که جریان حاکم و اصولگرایان و جریان پایداری به دنبال جدایی این‌ شخصیت‌ها از مردم و طرح مطالبات ملی و تداوم سردی حال و هوای اجتماعی در کشور است.
او از رد صلاحیت این افراد و محبوبیت از دست رفته این‌ها نیز گفت: رد صلاحیت آقای روحانی به نوعی ایشان را به فضای اجتماعی مردم برگردانده و به نظرم بخشی از محبوبیت از دست رفته ایشان را بازسازی کرده است. آقای روحانی امروز به عنوان یک چهره‌ی حامی گفتمان عقلانیت و علاقه‌مند به آبادانی و توسعه کشور جایگاه ویژه‌تری در افکار عمومی پیدا کرده است.
الله‌بداشتی در مورد نقش علی لاریجانی نیز چنین گفت: همین طور آقای لاریجانی با رد صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و تضییع حقش برای رقابت با ابراهیم رئیسی، انتظار می‌رود که بتوانند نقش‌آفرینی فعال‌تری نسبت به این دو سال و اندی که از انتخابات ١۴٠٠ گذشته، داشته باشد؛ بتواند گفتمان عقلانیت را تعمیم دهد و مطالبات اصلاح‌جویانه‌ی ملت ایران را نمایندگی و پیگیری کند.
سید محمد خاتمی و اعلام موضع هوشمندانه
او در در مورد “سید محمد خاتمی” به اعلام مواضع هوشمندانه‌اش در بحران‌های اجتماعی و اعلام راهکارهای اجرایی برای برون‌رفت از وضعیت موجود توسط او اشاره کرد. سعید الله‌بداشتی (اصلاح‌طلب شاخه جوانان) افزود: سیدمحمد خاتمی در مواضع اخیرش از جریان مهسا امینی تا موضوع غزه و فلسطین، همچنین ترورها و ناامنی‌ها در کشور تا رد صلاحیت‌های گسترده در انتخابات، تدبیر و تشخیص و حرکت متوازنی داشته است. ایشان همچنین با وقت گذاشتن و برگزاری نشست‌های مداوم با اقشار اجتماعی، اعلام راهکار به مسئولین و همچنین رهنمود به احزاب و فعالان اجتماعی و سیاسی، اکت و فعالیت رو به جلو داشته است و نسبت به سایر چهره‌ها سیاسی بسیار مؤثرتر و فعال تر بوده است.
نگرانی تندروهااز فعالیت های روحانی
او در مورد حسن روحانی گفت: البته اعلام مواضع، بیانیه‌ها و نشست‌های اخیر “حسن روحانی” به خصوص در ماه‌های اخیر هم نشان از اراده جدی او برای حضور فعال‌تر در عرصه اجتماعی دارد که البته با تحرک شدیدتر مخالفان او مواجه شده و نشان از نگرانی فزاینده‌شان از افزایش این فعالیت‌های دکتر روحانی دارد.
سعید الله‌بداشتی در مورد لزوم نقش‌آفرینی رو به جلو و فعالانه و نه منفعلانه این سه نفر چنین گفت: این انتظار حداقلی جامعه از این مراجع سیاسی‌ و دیگران نخبگان اجتماعی است که در این وضعیت بغرنج سیاسی و اقتصادی با ایفای نقشی سازنده، بن بست‌های موجود را بگشایند تا امید در جامعه بیش از این فروکاسته نشود. چهره‌های مرجع اجتماعی، جایگاه و آبرویشان را وامدار مردم‌اند و مدیون رأی و اعتماد آحاد ملت. حال اینکه نسبت به وقایع اجتماعی کم توجه باشند و خدای ناکرده عافیت‌طلب، نه شایسته خودشان و نه سزاوار مردم و هواداران‌شان است.
ائتلاف این سه چهره خلا هاشمی رفسنجانی را ترمیم خواهد کرد
او گفت: بالاخره ما امروز با فقدان آقای هاشمی و تأثیرات بلا انکار آن مواجهیم. پس از رحلت ایشان به وضوح تغییر راهبردهای سیاسی و بین‌المللی را شاهد بوده‌ایم. بنده معتقدم یکی از رسالت‌های این سه چهره همین می‌تواند باشد که نگذارند تاثیرات خلأ حضور آقای هاشمی بیش از این ادامه پیدا کند. حضور چهره‌های معقول نظام همچون این سه شخصیت و همچنین چهره‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رویی همچون سیدهادی خامنه‌ای، سیدحسن خمینی، سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها، ناطق نوری، دکتر ظریف و همچنین چهره‌های ملی مجلس همچون دکتر پزشکیان، دکتر مطهری و… باید عرصه را برای یکه‌تازی جریان فعلی حاکم و بخصوص جریان پایداری تنگ کند.
۲۷۲۱۱

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 110746 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید