تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
2

روسیه این غول اتمی را آزمایش کرد/ هیولای ۵۰ تنی ویرانگر

موشک سه مرحله‌ای سوخت جامد یارس با وزن ۴۹ تن توانایی حمل ۳ کلاهک اتمی با قدرت ۲۰۰ کیلوتن TNT را تا برد ۱۰,۵۰۰ کیلومتر دارد. بر اساس گزارش پارتیزان، فاصله پایگاه فضایی پلستسک روسیه در استان آرخانگلسک تا منطقه تمرینی کورا کامچاتکا، ۵,۷۰۰ کیلومتر است. موشک بالستیک آراس ۲۴ بر اساس برخی گزارش‌ها می‌تواند […]



موشک سه مرحله‌ای سوخت جامد یارس با وزن ۴۹ تن توانایی حمل ۳ کلاهک اتمی با قدرت ۲۰۰ کیلوتن TNT را تا برد ۱۰,۵۰۰ کیلومتر دارد.
بر اساس گزارش پارتیزان، فاصله پایگاه فضایی پلستسک روسیه در استان آرخانگلسک تا منطقه تمرینی کورا کامچاتکا، ۵,۷۰۰ کیلومتر است.

موشک بالستیک آراس ۲۴ بر اساس برخی گزارش‌ها می‌تواند تا ۱۰ کلاهک با قابلیت‌ هدف‌گیری مستقل را حمل کند. این موشک در سال ۲۰۰۷ نیز در پاسخ به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی در اروپا آزمایش شده بود.
بیشتر بخوانید:

یارس از سال ۲۰۱۰ به شکل عملیاتی به خدمت ارتش روسیه در آمده است و بر اساس برخی تخمین‌ها تا سال ۲۰۱۷ تا ۵۰ پرتابگر آن عملیاتی شده‌اند.

یارس مخفف واژه‌های «Yadernaya Raketa Sderzhivaniya» است که در روسی «موشک بازدارنده هسته‌ای» معنی می‌شود.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 72522 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.