تاریخ: ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
1

روسیه سوخو۳۴ را به «خنجر» مجهز کرد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجموعه کینژال جدیدترین سلاح زرادخانه موشک‌های مافوق صوت روسیه است. هر دو Mig-۳۱K و Mig-۳۱I می توانند موشک‌های کینژال را حمل کنند. پیش از این گزارش شده بود که موشک‌های “کینژال” بر روی بمب افکن‌های استراتژیک مانند Tu-۲۲M۳ و جنگنده بمب افکن هایی مانند Su-۳۴ نصب خواهد شد. سرعت موشک “کینژال” […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجموعه کینژال جدیدترین سلاح زرادخانه موشک‌های مافوق صوت روسیه است. هر دو Mig-۳۱K و Mig-۳۱I می توانند موشک‌های کینژال را حمل کنند. پیش از این گزارش شده بود که موشک‌های “کینژال” بر روی بمب افکن‌های استراتژیک مانند Tu-۲۲M۳ و جنگنده بمب افکن هایی مانند Su-۳۴ نصب خواهد شد.

سرعت موشک “کینژال” ده برابر از سرعت صوت بیشتر است. برد موشک “کینژال” بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر است. این موشک مافوق صوت می‌تواند در تمام مراحل مسیر خود مانور دهد. کینژال را می توان به کلاهک‌های معمولی و هسته‌ای با جرم کلاهک حدود ۵۰۰ کیلوگرم مجهز کرد.
موشک‌های مافوق صوت “کینژال” در دسامبر ۲۰۱۷ به صورت آزمایشی در نیروهای مسلح روسیه قرار گرفتند. اولین استفاده شناخته شده از این موشک‌ها در نبرد فعال در ۱۸ مارس ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین رخ داد.
منبع:
بیشتر بخوانید:
رونمایی از پهپاد جدید و متفاوت اوکراین/ عکس
پاکستان رقیب رافال فرانسوی را به خدمت گرفت/ عکس
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 44304 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.