تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۹
3

رونمایی رسمی از ام وی ام X۳۳ کراس ؛ تلاش مدیران برای قبضه بازار شاسی بلندهای کوچک

اقتصاد آنلاین – سمانه برمخ شاد؛ شرکت مدیران خودرو یکی از اولین و مهم‌ترین شرکای کمپانی چری در خاورمیانه بوده که طی سال‌های متمادی، گام‌به‌گام با کمپانی چینی پیش آمده و علی‌رغم محدودیت‌های زیادی که در این مسیر وجود داشته، این شراکت را کماکان و با قدرت ادامه داده است. در دور جدید عرضه محصولات […]

اقتصاد آنلاین – سمانه برمخ شاد؛ شرکت مدیران خودرو یکی از اولین و مهم‌ترین شرکای کمپانی چری در خاورمیانه بوده که طی سال‌های متمادی، گام‌به‌گام با کمپانی چینی پیش آمده و علی‌رغم محدودیت‌های زیادی که در این مسیر وجود داشته، این شراکت را کماکان و با قدرت ادامه داده است.

در دور جدید عرضه محصولات چری به بازار ایران، شرکت مدیران خودرو در شب یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ طی مراسمی نسبتا باشکوه از نسخه جدید کراس اوور ایکس۲۲ با نام «ام وی ام x33 کراس» رونمایی کرد. باید بدانید اگرچه این محصول در کشورمان با نام ام وی ام x33 کراس عرضه می‌شود، اما به جز تشابه اسمی، ارتباطی با محصول قدیمی مدیران خودرو یعنی ام وی ام x33 ندارد.

در مراسم رونمایی از ام وی ام ایکس ۳۳ کراس، از فناوری‌های جدید نظیر ویدئومپینگ جهت به نمایش گذاشتن هرچه بهتر این خودرو استفاده شد. ضمن آنکه در یک اقدام پسندیده، شرکت مدیران در حاشیه مراسم، از برندگان مسابقه طراحی لباس ام وی ام هم تقدیر به عمل آورد و کارهای این افراد را به نمایش گذاشت.

بررسی طراحی ام وی ام x33 کراس

شاخصه اصلی ظاهر ام وی ام x33 کراس، جلوپنجره یکپارچه آن است که این روزها در بسیاری از محصولات روز دنیا نظیر هیوندای توسان دیده می‌شود. تطابق کامل طراحی چراغ‌های دیلایت با تزیینات کرومی جلوپنجره هم در نوع خود بسیار دلچسب و تا حدی اسپرت به نظر می‌رسد و باعث شده چهره ام وی ام x33 کراس نسبت به رقبای هم‌رده، در سطح بالاتری قرار بگیرد.

نمای عقب خودرو نیز با طراحی نسبتا جدید همراه شده که چراغ‌های سراسری به‌هم‌پیوسته، سوپراستار این نما محسوب می‌شوند. البته فرم این چراغ‌ها می‌توانست ظرافت بیشتری داشته باشد تا نمای عقب x33 کراس جذاب‌تر به نظر برسد؛ اما درمجموع می‌توان گفت که جلوه بهتری نسبت به طرح قدیمی قسمت پشت ایکس ۲۲ به نمایش می‌گذارد. نمای جانبی x33 کراس تحول چندانی را تجربه نکرده و همان فرم اصلی مدل ایکس ۲۲ را همراه برخی تزیینات پلاستیکی جدید ارائه می‌دهد.

طراحی داخلی

به جرات باید گفت که مهم‌ترین تحول ام وی ام x33 کراس در مقایسه با x22 pro، تغییر نمای داخل کابین است که حالا تفاوت چندانی با طرح داخلی محصولات گران‌قیمت شرکت چری ندارد. نمایشگر یکپارچه با قاب صفحه کلاستر در بالای داشبورد، شاخصه اصلی این سبک طراحی به شمار می‌رود. فرم داشبورد مدرن و زیبا به نظر می‌رسد و استفاده از الگوهای لوزی شکل روی تودری‌ها و البته بدنه داشبورد، باعث شده تا نمایی دلنشین در بخش داخلی ام وی ام x33 کراس رقم بخورد.

گنجایش فضای داخل کابین با توجه به ثابت ماندن فاصله محوری، نسبت به گذشته خیلی تغییر نکرده و صندلی‌های ردیف عقب به ‌اندازه خودروهای بزرگتر، جادار نیستند. اما باز هم سرنشینان ردیف دوم می‌توانند راحتی نسبی و محدودیت حداقلی را در این قسمت تجربه کنند.

بررسی مشخصات فنی ام وی ام x33 کراس

در لیست مشخصات فنی ام وی ام x33 کراس نام دو موتور  آشنا دیده می‌شود. نسخه دنده‌ای ام وی ام x33 کراس با همان موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی که در گذشته روی ام وی ام x22 اسپرت اکسلنت دیده بودیم، عرضه می‌شود. این موتور ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی محور چرخ‌های جلو ایکس ۳۳ کراس MT را به چرخش درخواهد آورد.

در سوی دیگر ام وی ام X33 کراس اتوماتیک از لحاظ مشخصات فنی با ایکس ۲۲ پرو مشابهت کامل دارد و از موتور یک لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر استفاده می‌کند. این نسخه از ایکس۳۳ کراس برای انتقال قدرت به سوی چرخ‌های جلو به یک گیربکس ۹ سرعته CVT متکی شده که با جعبه دنده محصولاتی همچون چری آریزو ۶ و تیگو ۷ پرو، مشترک است.

خودرو

ام وی ام X33 کراس دنده ای

    ام وی ام X33 کراس اتومات

نوع موتور

۱.۵ لیتری -تنفس طبیعی-۴سیلندر

۱لیتری-توربو-۳سیلندر

گیربکس

۵ سرعته دستی ۵MT

CVT اتوماتیک با ۹ دنده مصنوعی

بیشترین قدرت

۱۱۵ اسب بخار

۱۰۳ اسب بخار

بیشترین گشتاور

۱۴۳ نیوتن متر

۱۵۰ نیوتن متر

مصرف سوخت

ابعاد

۴۲۰۰*۱۷۶۰*۱۵۷۰ میلیمتر

۴۲۰۰*۱۷۶۰*۱۵۷۰ میلیمتر

فاصله محوری

۲۵۵۵ میلیمتر

۲۵۵۵ میلیمتر

سیستم تعلیق

جلو مکفرسون – عقب میله پیچشی

جلو مکفرسون – عقب میله پیچشی

رینگ

۱۷ اینچی آلومینیومی

۱۷ اینچی آلومینیومی

 

 

 

امکانات MVM X33 Cross

هر دو نسخه دنده‌ای و اتومات ام وی ام x33 کراس به صورت استاندارد از امکانات رفاهی ایمنی زیر بهره‌مند هستند:

دوربین دنده عقب، حسگر پارک عقب
ترمز ضد قفل ABS، EBD،
ترمز کمکی BAS، EBA
کنترل کشش و پایداری
کنترل سرعت در سراشیبی، کنترل توقف در سربالایی
پایش فشار باد تایر TPMS
دیلایت و اتولایت
نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی با ناوبری، پشت آمپر تمام دیجیتال
فرمان برقی دی-کات
سانروف برقی ۲ حالته
شارژر بی‌سیم، USB، پورت ۱۲ولت، بلوتوث، اندروید اتو
آینه برقی تاشونده خودکار با گرمکن

گفتنی است ایکس ۳۳ کراس اتومات علاوه بر موارد فوق به ترمز پارک برقی، اتوهلد، ورود و استارت بدون کلید و نورپردازی داخلی هم مجهز شده که در مقایسه با رقبای خود از این نظر وضعیت بهتری ارائه می‌دهد و خودروی فول‌آپشن‌تری محسوب می‌شود.

قیمت و زمان عرضه ام وی ام X33 کراس در ایران

تا زمان انتشار این مطلب هنوز اطلاعات رسمی در مورد قیمت ام وی ام X33 کراس به دست ما نرسیده است، اما توقع داریم در زمان عرضه این محصول به بازار کشورمان، قیمت آن حداقل چیزی در حد ۱۰ یا ۱۵ درصد نسبت به ام وی ام ایکس ۲۲ پرو بالاتر باشد. در مورد زمان عرضه این محصول به بازار ایران هم می‌توان توقع داشت که نهایتا تا انتهای نیمه اول سال ۱۴۰۲ فرایند ثبت‌نام متقاضیان آغاز شود.

 البته با پیچ‌وخم به وجود آمده بر سر راه قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی، فعلا تا زمان تعیین تکلیف این مسئله، نمی‌توان به طور دقیق در مورد زمان عرضه این دست محصولات به بازار کشور نظر دقیقی بیان کرد

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5004 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید