تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
1

سر و کله مار غول پیکر پس از زلزله پیدا شد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مار حجاری شده ۱.۸ متر طول، ۰.۸۵ متر عرض و ۱ متر ارتفاع دارد و وزن آن حدود ۱.۳ تن است. همچنین چندین رنگ از جمله قرمز، آبی، سیاه و سفید بر روی حدود ۸۰ درصد از سطح مجسمه حفظ شده است. برای حفظ آن، یک تیم سر مار را با […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مار حجاری شده ۱.۸ متر طول، ۰.۸۵ متر عرض و ۱ متر ارتفاع دارد و وزن آن حدود ۱.۳ تن است. همچنین چندین رنگ از جمله قرمز، آبی، سیاه و سفید بر روی حدود ۸۰ درصد از سطح مجسمه حفظ شده است. برای حفظ آن، یک تیم سر مار را با جرثقیل از زمین بلند کردند و یک محفظه در اطراف مجسمه ساختند. گفته می‌شود این اتاق به مجسمه اجازه می‌دهد تا رطوبت خود را به تدریج از دست بدهد و رنگ آن حفظ شود.
به گفته کارشناسان، در حالی که مجسمه‌های دیگری از سر مار در تنوچتیتلان پیدا شده است، این مجسمه به دلیل رنگ‌های حفظ شده آن بسیار مهم است. به لطف زمینه‌ای که این قطعه در آن کشف شد و همچنین به کمک مداخله خیره کننده مرمتگران و نگهبانان، امکان تثبیت رنگ‌ها و حفظ آن تقریباً در تمام مجسمه‌ها فراهم شده است.همچنین گفته می‌شود این یافته بسیار مهم است، زیرا رنگ‌ها کمک کرده‌اند تا هنر پیش از استعمار اسپانیایی از منظر دیگری نمایان شود.

استاد بازنشسته انسان‌شناسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، سن برناردینو که در این حفاری دخالتی نداشت، گفت:«اندازه این مجسمه و همچنین هنر به کار گرفته شده در آن چشمگیر است و بقای رنگ‌ها قابل توجه است.» او گفت:«بقای رنگ‌های سیاه، سفید، قرمز، زرد و آبی به‌ طور ویژه‌ای جالب است، از تأثیر بصری چنین مجسمه‌هایی که در مرکز شهر چیده شده‌اند، تصویر خوبی به دست می‌آید».

ماجرای این اتفاق را اینجا بخوانید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 74338 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.