تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
1

سومین پرتاب استارشیپ در راستای تحقق چه اهدافی بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دارایشان، هدف از این پرتاب، دست‌یابی استارشیپ به مدار فرااتمسفری با حضیص ۵۰ کیلومتری و اوج ۲۳۵ کیلومتری زمین بود، اما با وجود آنکه استارشیپ به حضیض ۵۰ کیلومتری و اوج ۲۳۴ کیلومتری رسید، اما در مدار قرار نگرفت و در نهایت یک‌مسیر پروازی زیرمداری شکل گرفت. در […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دارایشان، هدف از این پرتاب، دست‌یابی استارشیپ به مدار فرااتمسفری با حضیص ۵۰ کیلومتری و اوج ۲۳۵ کیلومتری زمین بود، اما با وجود آنکه استارشیپ به حضیض ۵۰ کیلومتری و اوج ۲۳۴ کیلومتری رسید، اما در مدار قرار نگرفت و در نهایت یک‌مسیر پروازی زیرمداری شکل گرفت.

در جریان این پرتاب، بیش‌از نیمی‌از اهداف تعیین‌شده محقق شدند، اما برخی از اهداف اصلی این پرتاب نیز محقق نشدند؛ از جمله:
-فرود بوستر سوپرهِوی: که به‌علت عدم‌روشن‌شدن مجدد ۳ موتور از ۱۳ موتور رخ داد، و در ادامه بوستر در ارتفاع ۴۶۲ متری منفجر شد و عملا فرودی صورت نگرفت.
-بازگشت فضاپیمای استارشیپ: که به‌علت عدم‌کنترل فضاپیما در جهت‌گیری درست در هنگام بازگشت به جو صورت گرفت که در نهایت موجب انفجار استارشیپ در ارتفاع ۶۵ کیلومتری شد.

این پرتاب که IFT-3 نام داشت، سومین‌پرتاب استارشیپ و سوپرهِوی در ۱۰ ماه اخیر بود و پس از پرتاب‌های ناموفق IFT-1 و IFT-2، نخستین پرتاب نیمه‌موفق استارشیپ و سوپرهِوی نام گرفت. در آینده برنامه پرتاب IFT-4 در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی‌شده اما اسپیس‌ایکس هنوز جزئیاتی از این پرتاب منتشر نکرده است.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 116161 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.