تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

سیاهچاله‌ای نشانه رفته درست به سمت زمین

ستاره‌شناسان در ماه مارس، برای اولین بار مشاهده کردند که جت‌های پرتاب شده از مرکز فعال یک کهکشان نیروگرفته از یک ابرسیاهچاله مسیر خود را تغییر داد و درست به سمت زمین نشانه رفت. بیشتر بخوانید: این کهکشان موسوم به PBC J۲۳۳۳.۹–۲۳۴۳ در فاصله‌ای حدود ۶۵۶ میلیون سال نوری از زمین واقع شده در گذشته […]



ستاره‌شناسان در ماه مارس، برای اولین بار مشاهده کردند که جت‌های پرتاب شده از مرکز فعال یک کهکشان نیروگرفته از یک ابرسیاهچاله مسیر خود را تغییر داد و درست به سمت زمین نشانه رفت.
بیشتر بخوانید:

این کهکشان موسوم به PBC J۲۳۳۳.۹–۲۳۴۳ در فاصله‌ای حدود ۶۵۶ میلیون سال نوری از زمین واقع شده در گذشته در حال ساطع کردن جت مشاهده شده بود اما مدتی ظاهرا آرام بود تا اینکه مجددا شروع به شلیک کرد و جت خود را ۹۰ درجه تغییر جهت داد به طوری که جت آن به سمت زمین نشانه رفت.

محققان دست اندرکار این مشاهدات می گویند که این یک مورد بسیار استثنایی از تغییر جهت جت است.
بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 99855 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.