تاریخ: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
1

سیستم‌عاملی که ناجی هواوی و چین می‌شود

تحریم‌های ایالات‌ متحده باعث نشد هواوی از فعالیت‌های خود عقب‌نشینی کند. غول فناوری چینی قصد دارد با هدف خوداتکایی و گسترش اکوسیستم، سرمایه‌گذاری روی سیستم‌عامل‌های اختصاصی خود موسوم‌ به HarmonyOS و EulerOS را افزایش دهد. رن ژنگفی، بنیان‌گذار و مدیرعامل هواوی در گفت‌وگو با لیو یادونگ، سردبیر سابق مجله‌ی علمی-فناوری دیلی، توضیحاتی درمورد شرکت متبوعش […]



تحریم‌های ایالات‌ متحده باعث نشد هواوی از فعالیت‌های خود عقب‌نشینی کند. غول فناوری چینی قصد دارد با هدف خوداتکایی و گسترش اکوسیستم، سرمایه‌گذاری روی سیستم‌عامل‌های اختصاصی خود موسوم‌ به HarmonyOS و EulerOS را افزایش دهد.
رن ژنگفی، بنیان‌گذار و مدیرعامل هواوی در گفت‌وگو با لیو یادونگ، سردبیر سابق مجله‌ی علمی-فناوری دیلی، توضیحاتی درمورد شرکت متبوعش ارائه داد. سخنان ژنگفی به‌طور گسترده در رسانه‌های چینی منتشر شد و همگی به این موضوع تأکید کردند که هواوی با وجود در پیش داشتن روزهای سخت، موفق‌تر خواهد شد.
هواوی از زمانی‌ که سال ۲۰۱۹ در فهرست سیاه ایالات‌ متحده قرار گرفت، به‌طور پیوسته وابستگی خود را به فناوری‌های آمریکایی کاهش داده است. این شرکت HarmonyOS را به‌عنوان سیستم‌عاملی همه‌کاره طراحی کرده که در گوشی‌ هوشمند، کامپیوتر، اینترنت اشیاء و خودرو کاربرد دارد. ژنگفی می‌گوید هواوی آن‌قدر به پلتفرم‌های خود تعهد دارد که سالانه ده‌ها هزار نیروی انسانی را استخدام و میلیاردها دلار پول را برای دستیابی به اهدافش سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
هواوی با این ترفند، تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند
دلیل تمایز هواوی، استراتژی این شرکت برای متن‌باز کردن سیستم‌عامل‌ HarmonyOS بوده که البته فقط برای شرکا در نظر گرفته شده است. طبق گزارش‌های اخیر، این پلتفرم فقط در چین ۶۰۰ میلیون کاربر دارد. تاکتیک هواوی درحال‌حاضر نتیجه‌بخش بوده زیرا شرکای صنعتی مختلف، مهاجرت به سرویس ابری غول فناوری چینی را آغاز کرده‌اند و اکوسیستم این شرکت را به‌طور مؤثر گسترش داده‌اند.
درحالی‌که امکان دارد برخی تحریم‌های آمریکا را مانعی بزرگ در مسیر هواوی بدانند، ژنگفی از این چالش به‌عنوان انگیزه‌ای برای نوآوری یاد می‌کند. او حتی به یادگیری از ایالات‌ متحده در زمینه‌هایی مثل تحقیقات پایه و توسعه‌ی استعدادها تمایل دارد.
سرمایه‌گذاری روبه‌رشد هواوی روی سیستم‌عامل‌هایش، نه‌تنها اراده‌اش را برای بقا در شرایط رکود اقتصادی نشان می‌دهد، بلکه چشم‌انداز این شرکت را برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین برندهای بازار به تصویر می‌کشد. البته باید منتظر بمانیم تا مشخص شود عملکرد استراتژی هواوی در درازمدت چگونه خواهد بود و آیا از پس همه‌ی مشکلات برمی‌آید یا نه.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 54758 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.