تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
1

شمارش معکوس تا آخرالزمان «توات»!

به گزارش خبرآنلاین، نمونه‌های رسوبی جمع‌آوری شده توسط «جیمز کرکهام» محقق زیست محیطی قطب جنوب و سایر دانشمندان در مدت چهار سال گذشته، داده‌های لازم برای تحقیقی را فراهم کرده که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد. به نقل از ایرنا، این تحقیقات یکی از جدی‌ترین نگرانی‌ها درباره قطب جنوب را تایید کرده است و […]



به گزارش خبرآنلاین، نمونه‌های رسوبی جمع‌آوری شده توسط «جیمز کرکهام» محقق زیست محیطی قطب جنوب و سایر دانشمندان در مدت چهار سال گذشته، داده‌های لازم برای تحقیقی را فراهم کرده که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد.

به نقل از ایرنا، این تحقیقات یکی از جدی‌ترین نگرانی‌ها درباره قطب جنوب را تایید کرده است و آن اینکه ذوب شدن غیرقابل بازگشت برخی از توده‌های یخی این قاره از جمله یخچال طبیعی ۷۵ مایلی «توات» (Thwaites) در دریای «آموندسن» آغاز شده است.
«راچل کلارک» از مولفان این گزارش تحقیقی گفت: واقعا نمی‌توانیم آنچه را که در این یخچال طبیعی در حال روی دادن است، نادیده بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: این مطالعه جدید از این لحاظ حائز اهمیت است که نشان می دهد ذوب شدن یخ‌های قطب جنوب صرفا تصادفی یا محدود به یک یخچال طبیعی نیست. این بخشی از یک متن بزرگتر از اقلیم در حال تغییر است.
متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 114464 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.