تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

شکار ردپای اژدها در طبیعت!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گونه‌های زیادی در حیات‌وحش امروزی در کره زمین یافت می‌شوند که شباهت زیادی به اژدها به عنوان موجودی اساطیری دارد؛ یکی از آن‌ها اژدهای کومودو است. اژدهای کومودو شکارژی بی‌رحم و گوشت‌خواری است. این بزرگ‌ترین مارمولک جهان شباهتی عجیب با اژدهای اساطیری دارد؛ این خزنده عظیم الجثه ظاهری ترسناک دارد و […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گونه‌های زیادی در حیات‌وحش امروزی در کره زمین یافت می‌شوند که شباهت زیادی به اژدها به عنوان موجودی اساطیری دارد؛ یکی از آن‌ها اژدهای کومودو است. اژدهای کومودو شکارژی بی‌رحم و گوشت‌خواری است.
این بزرگ‌ترین مارمولک جهان شباهتی عجیب با اژدهای اساطیری دارد؛ این خزنده عظیم الجثه ظاهری ترسناک دارد و توانایی رسیدن به طول ۳ متر را دارد. اژدهای کومودو دارای پاهای تنومند، دم ضخیم و دهان بزرگ پر از دندان های تیز است. از این دندان ها برای جدا کردن طعمه یا حمله به شکارچیان استفاده می‌شود. نیش این اژدها سمی است و می توانند برای افراد کشنده باشد.

اژدهای ریش‌دار دیگر جانوری است که ظاهری شبیه به اژدهای اساطیری دارد؛ اژدهای ریش‌دار خزنده کوچکی است که در محیط های گرم و خشک رشد می‌کند و همچنین به یک حیوان خانگی محبوب تبدیل شده‌است. این به دلیل ماهیت مطیع آنها و تغذیه نسبتا ساده است.
اژدهای ریش‌دار به دلیل ظاهر شبیه به اژدها، موجودی افسانه‌ای است و مانند اژدهای کومودو نام آن ها از این شباهت آمده است. برآمدگی‌های کوچکی در امتداد گردن آن‌ها و همچنین در اطراف بدن آنها وجود دارد که می تواند برای دور نگه داشتن شکارچیان مفید باشد.

ایگواناهای دریایی دیگر جانورانی در حیات‌وحش هستند که شباهت عجیبی به اژدهای اساطیری دارند؛ آنها فلس‌های خشنی دارند و همچنین برآمدگی‌هایی در پشت خود دارند که تا دم آن‌ها امتداد یافته‌است. تنها مارمولک دریایی در جهان، ایگوانای دریایی است و این خزندگان عظیم الجثه ظاهری دارند که آنها را شبیه اژدهای اساطیری می‌کند. آنها می‌توانند سیاه یا سبز تیره باشند.
متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 25802 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.