تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
3

صفرتاصد تردز؛ چرا کاربران از دست تردز عاصی شدند؟

تینا مزدکی_ Mastodon، Bluesky، Spill و T۲ برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند که مردم از آنها استقبال کرده‌اند. اکنون متا با یک راه‌اندازی بزرگ که به اینستاگرام گره خورده است، وارد بازی شده‌است. تعداد کاربران تردز از مرزها عبور کرد! ظرف چند ساعت پس از راه اندازی، تعداد کاربران این اپلیکیشن از مرز ۱۰ […]



تینا مزدکی_ Mastodon، Bluesky، Spill و T۲ برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند که مردم از آنها استقبال کرده‌اند. اکنون متا با یک راه‌اندازی بزرگ که به اینستاگرام گره خورده است، وارد بازی شده‌است.
تعداد کاربران تردز از مرزها عبور کرد!
ظرف چند ساعت پس از راه اندازی، تعداد کاربران این اپلیکیشن از مرز ۱۰ میلیون عبور کرد و در عرض ۲۴ ساعت ۳۰ میلیون کاربر را شیفته خود کرد و در آخر تعداد کاربران تردز تنها در عرض پنج روز به ۱۰۰ میلیون نفر رسید.

مارک زاکربرگ در روز اول خاطرنشان کرد که این اپلیکیشن در دو ساعت ۲ میلیون ثبت‌نام، در ۴ ساعت ۵ میلیون ثبت‌نام و در ۷ ساعت ۱۰ میلیون کاربر ثبت‌شده جذب کرد. صبح روز بعد، مدیر عامل متا گفت که بیش از ۳۰ میلیون نفر برای آزمایش برنامه جدید ثبت نام کرده‌اند. این رشد در حالی چشمگیر است که به دلایل حفظ حریم خصوصی این برنامه هنوز در اتحادیه اروپا راه اندازی نشده‌است!
و اما «تردز» چیست؟ شاید این سوال برای شما وجود داشته باشد که چگونه یک حساب کاربری ایجاد کنید؟
تردز رقیب توئیتر مبتنی بر متن متا است. این اپلیکیشن به حساب اینستاگرام شما گره خورده است، بنابراین می توانید با استفاده از اطلاعات کاربری اینستاگرام، یک حساب کاربری ایجاد کنید.

«تردز» و «توئیتر»
در حال حاضر، هیچ ردیف پولی و تبلیغاتی در برنامه وجود ندارد. با این حال، حتی اگر برای Meta Verified پول پرداخت کرده باشید، علامت تأیید شما از اینستاگرام به تردز منتقل می‌شود در نتیجه کاربران می توانند از شبکه اینستاگرام خود در جهت یافتن افرادی برای دنبال کردن در تردز استفاده کنند.
تفاوت دیده شده میان تردز و توئیتر این است؛ اگرچه برنامه به تازگی راه اندازی شده است اما ویژگی های مشابه توییتر مانند ویدیوی طولانی، پیام‌های مستقیم و اتاق های صوتی زنده در آن به چشم نمی‌خورد.
بیشتر بخوانید:

چگونه از «تردز» استفاده کنید؟
این پلتفرم در حال حاضر بر روی iOS و اندروید در بیش از ۱۰۰ کشور در دسترس است. اما به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی، این برنامه در حال حاضر در اتحادیه اروپا در دسترس نیست و در ایران نیز با فیلترینگ مواجه شده‌است. از آنجایی که شما از طریق حساب اینستاگرام خود وارد می شوید و این اپلیکیشن به اینستاگرام وابسته است، می توانید تمام افرادی را که در اینستاگرام دنبال می کردید، اکنون در تردز دنبال کنید. شما همچنین نام کاربری، نام و تنظیماتی مانند بلاک لیست خود را وارد خواهید کرد.

آیا «تردز» محدودیت ارسال پیام دارد؟
کاربران می توانند ۵۰۰ کاراکتر را در یک پست در برنامه ارسال کنند. این پست از تصاویر، ویدیوها و GIF پشتیبانی می کند. یک پست تردز از حداکثر ۱۰ آیتم رسانه‌ای پشتیبانی می کند.
آیا می توانید از «تردز» در وب استفاده کنید؟
شما می توانید پست ها و نمایه های موضوع را در وب از طریق یک پیوند مشاهده کنید. با این حال، نمی توانید از طریق حساب کاربری خود وارد شوید و پست بگذارید.
آیا می شود حساب کاربری تردز را حذف کرد ؟
می‌توانید حساب تردز خود را غیرفعال کنید، اما برای حذف کامل حساب، باید حساب اینستاگرام خود را طبق “Supplemental Privacy Policy” حذف کنید. پس از شکایت کاربران در مورد این موضوع، «موسری» گفت که این شرکت به دنبال راهی برای حذف حساب تردز شما به طور جداگانه است.

آیا «تردز» یک جدولی از «Following» دارد؟
در حال حاضر، تردز هیچ جدول زمانی ندارد که پست‌ها را فقط از حساب‌هایی که شما دنبال می‌کنید نشان دهد. جدول، الگوریتمی است و ترکیبی از پست‌های حساب‌هایی است که شما و افراد دیگر دنبال می‌کنند.
«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام در پاسخ به یکی از کاربران گفت: «ما پست‌ها را به‌ندرت رتبه‌بندی می‌کنیم و پیشنهاداتی مانند «پست‌هایی از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید» را نشان می‌دهیم، که این ویژگی کمک میکند تا بتوانید تصمیم بگیرید، کدام حساب های کاربری را دنبال کنید.
آیا می توانید به افراد در «تردز» پیام ارسال کنید؟
شما نمی توانید برای کاربران در برنامه پیام ارسال کنید. «موسری» گفت هدف این است که «صندوق ورودی دیگری ایجاد نکنیم و در عوض به مردم اجازه دهیم تا میان برنامه‌ای به یکدیگر پیام ارسال کنند.»
برخی ازکمبودهای دیده شده در تردز:

بخش «دنبال کردن»
پشتیبانی از GIF
پشتیبانی کامل از نسخه وب
ویرایش پست ها
ترجمه درون خطی
پشتیبانی از متن تصویر
هشتگ ها
راهی برای دیدن پست های لایک شده خودتان

منبع:techcrunch
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5578 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.