تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

طرح شفافیت پس از ۲ سال به کجا رسید؟ / ماجرای تشکیل یک کارگروه ۶ نفره

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، درباره «روند بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه، نهادها و سایر دستگاه‌ها گفت: این طرح پس از گذشت دو سال و رفت‌وبرگشت به شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی نظارت این مجمع، روز در یکشنبه هفته جاری در […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، درباره «روند بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه، نهادها و سایر دستگاه‌ها گفت: این طرح پس از گذشت دو سال و رفت‌وبرگشت به شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی نظارت این مجمع، روز در یکشنبه هفته جاری در جلسه علنی مجلس مطرح و با اکثریت آرا به تصویب نمایندگان رسید.
بنابر گزارش تسنیم، وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی نظارت این مجمع، اصلاحاتی در طرح شفافیت قوای سه‌گانه صورت گرفت و مقرر شد تا در مواردی که خلاف مصالح امنیت ملی بوده یا مخاطرات اقتصادی برای کشور داشته باشد، کارگروه ۶ نفره، متشکل از وزیر اطلاعات، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، دو نفر به نمایندگی رئیس قوه قضاییه و دو نفر هم از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تشکیل شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در همین راستا ادامه داد:مقرر شد در این کارگروه نظارت صورت گیرد ، تا برخی از اسناد و مدارک، با منافع و مصالح عمومی مغایرت نداشته باشد.
جوکار اضافه کرد: تمام مصوباتی که در کمیسیون‌ها و شوراها، در هیأت وزیران، جلسه علنی مجلس یا کمیسیون‌های تخصصی مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا تصویب می‌شود، باید کاملاً شفاف و برای مشاهده عموم، بارگذاری شود.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد:در خصوص شوراهای اسلامی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها، مقرر شد وزیر کشور، آئین‌نامه‌ای را تنظیم و بر اساس آن، «شفافیت» در خصوص مصوبات این شوراها اعمال شود.
نماینده یزد در مجلس ،بیان کرد: امیدوارم با تصویب این قانون، مطالبات به‌حق مردم درباره «شفافیت» به سرانجام رسیده و مردم به‌عنوان سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی، در جریان امور کشور قرار گیرند.
۲۱۹۲۱۵

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 110115 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید