تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
1

طرح عجیب نسل چهارم آیفونSE!/ عکس

اگر شایعات اخیر واقعیت داشته باشند، چهارمین نسل آیفون SE می‌تواند بهار ۲۰۲۴ رسماً عرضه شود و احتمالاً بزرگ‌ترین ارتقای نسلی در تاریخ گوشی میان‌رده‌ی اپل خواهد بود. جزئیات جالبی از دوربین آیفون SE 4 فاش‌ شده است که نشان می‌دهد این دستگاه از دوربین تکی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مشابه آیفون ۱۵ بهره خواهد […]



اگر شایعات اخیر واقعیت داشته باشند، چهارمین نسل آیفون SE می‌تواند بهار ۲۰۲۴ رسماً عرضه شود و احتمالاً بزرگ‌ترین ارتقای نسلی در تاریخ گوشی میان‌رده‌ی اپل خواهد بود.
جزئیات جالبی از دوربین آیفون SE 4 فاش‌ شده است که نشان می‌دهد این دستگاه از دوربین تکی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مشابه آیفون ۱۵ بهره خواهد برد. باید توجه کنیم که قیمت گوشی آیفون ۱۵ درحال‌حاضر ۸۰۰ دلار است و استفاده از دوربین مشابه این دستگاه در گوشی آیفون میان‌رده جذاب به‌نظر می‌رسد.
اگر به‌ دوربین عقب گوشی اهمیت نمی‌دهید، شاید شایعه‌ی جدید آیفون SE 2024 شما را چندان شگفت‌زده نکند. به‌هرحال، علاقه‌مندان به عکاسی از دوربین ۴۸ مگاپکسلی این دستگاه خوشحال خواهند شد.
دوربین زوم و اولتراواید به‌خصوص در گوشی‌های میان‌رده، به‌ندرت کیفیت چشمگیری در سطح دوربین اصلی دارند و همین موضوع باعث ایجاد ناهماهنگی در کیفیت عکس‌ آن‌ها شده است. در بسیاری از مواقع، رنگ چند دوربین در این محصولات می‌تواند متفاوت باشد.
به‌طور خلاصه، تصور می‌شود بهترین دوربین گوشی هوشمند از حسگر تکی بزرگ با پشتیبانی از زوم و دیافراگم متغیر بهره می‌برد و در این شرایط، تجربه‌ای یکپارچه در گرفتن عکس ارائه خواهد داد. همچنین، طراحی قاب پشتی گوشی‌ها با کاهش تعداد دوربین‌ها ساده‌تر می‌شود که ازنظر بسیاری از کاربران جذاب‌تر است.

راهکار رؤیایی استفاده‌ از تک دوربینی که ویژگی‌های جذاب زیادی ارائه دهد، هنوز در هیچ محصولی دیده نشده است. علاوه‌براین، برخی از کاربران ترجیح می‌دهند به‌جای گوشی‌های مجهز به یک دوربین، از دستگاه‌هایی مثل گلکسی A54 و گلکسی A34 استفاده کنند که چند دوربین نسبتاً باکیفیت ارائه می‌دهند.
شاید برخی ترجیج دهند که گوشی میان‌رده‌شان به‌جای چند دوربین متوسط، به دوربین اصلی در سطح گوشی‌های پرچم‌دار مجهز شود و این همان چیزی است که احتمال دارد اپل در نسل چهارم آیفون SE ارائه دهد.

وقتی تمرکز سازنده‌ی گوشی فقط روی یک دوربین اصلی باشد، قطعاً منابع کافی برای توسعه‌ی الگوریتم‌های پردازش تصویر پیشرفته‌تر دردسترس شرکت‌ها خواهد بود. اگر آیفون SE 4 به‌جای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بسیار باکیفیت‌تر مجهز شود، اپل می‌تواند از همین ترفند استفاده کند. اگرچه قیمت گوشی مذکور ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار است، تجربه‌ی عکاسی بسیار عالی ارائه خواهد داد.
همان‌طورکه فون‌آرنا اشاره می‌کند، آیفون SE 4 می‌تواند به رقیب سرسخت پیکسل ۷a گوگل تبدیل شود و حتی آن را شکست دهد؛ زیرا کیفیت ضبط ویدئو و ثبت عکس در دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۵ واقعاً چشمگیر است.
به‌طور خلاصه، اگر تصور کنیم آیفون SE 4 دقیقاً به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مشابه آیفون ۱۵ مجهز شود، احتمالاً توجه بسیاری از علاقه‌مندان به عکاسی را به‌ خود جلب خواهد کرد که به خرید گوشی‌های گران‌قیمت تمایلی ندارند.
درصورتی‌که دوربین اصلی آیفون SE 4 به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شود و از زوم اپتیکال دوبرابری بهره ببرد، برش‌های بسیار باکیفیتی در عکس و فیلم‌ها می‌توان اعمال کرد که تقریباً مشابه داشتن دوربین اضافه است. همچنین، الگوریتم‌های ارتقایافته‌ و حالت پرتره اپل در آیفون ۱۵، جداسازی سوژه از پس‌زمینه را بسیار خوب انجام می‌دهد و این ویژگی می‌تواند در آیفون SE 4 نیز ارائه شود.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 77329 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.