تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲:۳۲
2

عکس‌های کمتر دیده شده از آرامگاه سعدی؛ یک قرن قبل

پس از این فراز و نشیب ها کریم خان زند در سال ۱۱۸۷ قمری دستور داد تا بنای جدیدی روی مزار سعدی بسازند. بنایی که بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. البته در طول این مرمت ها تغییری در شکل اصلی بنا داده نشد تا طرح تاریخی دست نخورده باقی بماند. در سال ۱۳۰۴ […]



پس از این فراز و نشیب ها کریم خان زند در سال ۱۱۸۷ قمری دستور داد تا بنای جدیدی روی مزار سعدی بسازند. بنایی که بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. البته در طول این مرمت ها تغییری در شکل اصلی بنا داده نشد تا طرح تاریخی دست نخورده باقی بماند.
در سال ۱۳۰۴ خورشیدی نیز ابراهیم قوام‌ ملقب به قوام‌الملک پنجم نماینده شیراز در مجلس شورای ملی و آخرین دارنده لقب قوام‌الملک از خاندان قوام شیرازی دستور داد تا محوطه سازی آرامگاه سعدی و مرمت دوباره انجام شود.
اما در نهایت طرح جدید آرامگاه در سال ۱۳۳۰ به تصویب رسید و ساخت آن آغاز شد. یک سال بعد هم فرایند ساخت به پایان رسید و در بعدازظهر یازدهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۳۱ آرامگاه سعدی افتتاح شد.
در ادامه تصاویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در گذر زمان یک قرن، هفتاد و پنجاه سال قبل را مشاهده می کنید.

۲۳۳۲۳۳

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 14359 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید