تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۳۲
1

‌عکس| این ماشین مشهدی اولین خودروی فرمول ۱ ایران است + جزئیات فنی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد ایزدی، دانشجوی دانشگاه فنی مهندسی شهید منتظری مشهد درباره ویژگی‌های این خودرو گفت: این خودرو ۲۸۰ کیلوگرم وزن دارد و توسط تیم ۱۲ نفره دانشجویی طراحی و ظرف مدت ۲ سال ساخته شده است. وی افزود: حداکثر سرعت قابل دستیابی ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعتی که رفتیم ۱۱۰ […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد ایزدی، دانشجوی دانشگاه فنی مهندسی شهید منتظری مشهد درباره ویژگی‌های این خودرو گفت: این خودرو ۲۸۰ کیلوگرم وزن دارد و توسط تیم ۱۲ نفره دانشجویی طراحی و ظرف مدت ۲ سال ساخته شده است.
وی افزود: حداکثر سرعت قابل دستیابی ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعتی که رفتیم ۱۱۰ کیلومتر بود. البته این سرعت به خاطر نبود پیست مناسب کاهش داشت.

ایزدی ادامه داد: موتوری که بر روی خودرو انداخته‌ایم، موتور سوزوکی است و خودرو ۴ سیلندر دارد و حجم سیلندرها ۶۰۰ سی سی است.
وی با اشاره به این‌که طراحی هوای ورودی خودرو طبق قوانین مسابقه طراحی شده است، گفت: توان موتور ۶۷ اسب بخار، شتاب خودرو صفر تا صد ۵.۲ ثانیه و نسبت توان به وزن خودرو ۲۴۰ اسب به تن است.
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9862 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.