تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

عکس عجیبی که تصویر روز ناسا شد!

یک نوردهی ۱۸۳ روزه با یک دوربین سوراخ‌سوزنی و کاغذ عکاسی منجر به این سولارگراف طولانی‌مدت شد. بیشتر بخوانید: میدانستید سیاره‌های دیگر نیز زمستان دارند!/عکس در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟ این تصویر از انقلاب تابستانی تا انقلاب زمستانی، از ۲۱ ژوئن تا ۲۱ دسامبر، در سال ۲۰۲۲ ثبت شده‌ است و مسیر طاق روزانه […]



یک نوردهی ۱۸۳ روزه با یک دوربین سوراخ‌سوزنی و کاغذ عکاسی منجر به این سولارگراف طولانی‌مدت شد.
بیشتر بخوانید:
میدانستید سیاره‌های دیگر نیز زمستان دارند!/عکس

در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟
این تصویر از انقلاب تابستانی تا انقلاب زمستانی، از ۲۱ ژوئن تا ۲۱ دسامبر، در سال ۲۰۲۲ ثبت شده‌ است و مسیر طاق روزانه خورشید را در آسمان سیاره زمین از مرتولا، پرتغال دنبال می‌کند.
در ۲۱ ژوئن، بالاترین نقطه و طولانی‌ترین قوس خورشید، نشان‌دهنده طولانی‌ترین روز و آغاز نجومی تابستان در نیمکره شمالی است.
تاریخ انقلاب زمستانی با کمترین ساعات روشنایی روز در آغاز زمستان در شمال است، که مطابق با کوتاه‌ترین و پایین‌ترین قوس خورشید در سال ۲۰۲۲ است.
برای سال ۲۰۲۳، انقلاب زمستانی شمالی در ۲۲ دسامبر، ساعت ۳:۲۷ UTC بود. برای مناطق زمانی آمریکای شمالی نیز ۲۱ دسامبر انقلاب زمستانی بود.
بیشتر بخوانید:

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 97977 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.