تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲:۲۱
2

عکس | عظمت یک سیاهچاله در مقابل خورشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیاهچاله های بسیار پرجرم که در مرکز اکثر کهکشان ها وجود دارند، «به طرز شگفت انگیزی سنگین هستند و جرم آنها از میلیون ها تا میلیاردها برابر جرم خورشیدی است». بیشتر بخوانید: سرنوشت تلخ اولین خودروی برقی ایرانی/ عکس عکس | شکار ابرستاره‌ای ۱۰‌هزار برابر بزرگ‌تر از خورشید! دلیل اینکه چرا […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیاهچاله های بسیار پرجرم که در مرکز اکثر کهکشان ها وجود دارند، «به طرز شگفت انگیزی سنگین هستند و جرم آنها از میلیون ها تا میلیاردها برابر جرم خورشیدی است».
بیشتر بخوانید:
سرنوشت تلخ اولین خودروی برقی ایرانی/ عکس
عکس | شکار ابرستاره‌ای ۱۰‌هزار برابر بزرگ‌تر از خورشید!
دلیل اینکه چرا آنها بسیار عظیم هستند مشخص نیست، اما ستاره شناسان کاملاً مطمئن هستند که توسعه آنها با حضور آنها در مرکز کهکشانشان مرتبط است. ستاره ها و گاز و غبار آنقدر زیاد است که سیاهچاله می تواند خیلی سریع بزرگ شود. و از آنجایی که بسیاری از کهکشان ها در طول عمر طولانی خود بارها و بارها با هم برخورد می کنند، سیاهچاله های عظیم راه آماده ای برای برخورد و ادغام به سیاهچاله های کلان سنگین تر دارند.
مقایسه اندازه با زمین، خورشید، منظومه شمسی و کهکشان راه شیری به تجسم این غول‌ها کمک می‌کند.

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13536 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.