تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
2

قلب سوسک، خوراک مورد علاقه قاتل ترسناک/ عکس

نبور ماده، سوسک را با شاخک‌های حساس خود به داخل حفره‌ای که پیدا کرده است، می‌کشاند، تخمی روی پای سوسک می‌گذارد و سپس با خاک روی آن را می‌پوشاند. پس از شش روز، لارو ظاهر می‌شود و راه خود را به‌سوی سینه سوسک باز می‌کند. سپس شروع به بلعیدن حشره درمانده از درون به بیرون […]



نبور ماده، سوسک را با شاخک‌های حساس خود به داخل حفره‌ای که پیدا کرده است، می‌کشاند، تخمی روی پای سوسک می‌گذارد و سپس با خاک روی آن را می‌پوشاند. پس از شش روز، لارو ظاهر می‌شود و راه خود را به‌سوی سینه سوسک باز می‌کند. سپس شروع به بلعیدن حشره درمانده از درون به بیرون می‌کند.

زنبور زمردی ممکن است کوچک باشد، اما سوسک در رویارویی با آن شانسی ندارد.

حدود نیم میلیون گونه زنبور انگلی وجود دارد و بسیاری از آن‌ها به روشی مشابه زندگی خود را می‌گذرانند. دانشمندان دوست دارند این هیولاهای کوچک را مطالعه کنند، زیرا بسیاری از زنبورهای مذکور از حشراتی تغذیه می‌کنند که انسان از نابودی آن‌ها ناراحت نمی‌شود: موجوداتی مانند سوسک‌ها و همچنین آفات و گونه‌های مهاجم. کنت کاتانیا، متخصص نورواکولوژی در دانشگاه وندربیلت می‌گوید: «از دهه ۱۸۰۰، مردم این اعتقاد را داشتند که انگل‌واره‌ها به‌طور انتخابی از خوردن ارگان‌های حیاتی میزبان خود اجتناب می‌کنند تا بتوانند آن‌ها را زنده نگهدارند. آنچه من دریافتم این است که این انگل‌واره مستقیما سراغ قلب سوسک می‌رود و آن را می‌خورد.»
در گزارش «این زنبور کوچک، سوسک‌ها را به زامبی تبدیل می‌کند و قلبشان را می‌خورد» بیشتر درباره این شکارچی ترسناک بخوانید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 77050 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.