تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
2

لاشخوری که ۴۶۵ میلیون سال پیش روی زمین می‌زیسته‌!/ عکس

تینا مزدکی_ تریلوبیت‌ها بیشتر تاریخ ۲۷۰ میلیون ساله خود از اوایل دوره کامبرین تا پایان دوره پرمین، جزء برجسته اکوسیستم‌های دریایی را تشکیل می‌دادند؛ بیش از ۲۰۰۰۰ گونه از تریلوبیت‌ها تا به امروز کشف و توصیف شده‌است. با وجود نمونه‌های فسیلی متعدد، عادات غذایی این حیوانات باید به طور غیرمستقیم استنباط شود، زیرا قبلاً هیچ […]



تینا مزدکی_ تریلوبیت‌ها بیشتر تاریخ ۲۷۰ میلیون ساله خود از اوایل دوره کامبرین تا پایان دوره پرمین، جزء برجسته اکوسیستم‌های دریایی را تشکیل می‌دادند؛ بیش از ۲۰۰۰۰ گونه از تریلوبیت‌ها تا به امروز کشف و توصیف شده‌است.
با وجود نمونه‌های فسیلی متعدد، عادات غذایی این حیوانات باید به طور غیرمستقیم استنباط شود، زیرا قبلاً هیچ نمونه شناخته شده‌ای با محتوای داخلی روده گزارش نشده بود؛ در تحقیقات جدید، دیرینه شناس دانشگاه اوپسالا، پر آلبرگ و همکارانش، نمونه کاملی از تریلوبیت نادر «Bohemolichas incola» را با محتوای روده حفظ شده کشف کردند و مورد بررسی قرار دادند.

این نمونه ۴۶۵ میلیون سال قدمت دارد (دوره اردویسین) و از سازند شارکا در حوضه پراگ، جمهوری چک آمده‌است؛ روده فشرده و تقریباً پیوسته «Bohemolichas incola» پر از پوسته‌های تکه تکه شده‌است که متعلق به موجودات دریایی از جمله استراکدها، هیولیت‌ها، دوکفه‌ای‌ها و خارپوستان استیلوفوران است.

دیرینه شناسان گفتند: «Bohemolichas incola یک لاشخور فرصت طلب بوده‌است.»
منبع: sci.news

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 61904 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.