تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۰۸

لاشه تایتان به ساحل رسید/ معمای انفجار زیردریایی حل می‌شود؟/ عکس

مقامات اعلام کردند که گارد ساحلی شواهد به‌دست آمده در اقیانوس اطلس شمالی را به بندری در ایالات متحده منتقل خواهد کرد تا متخصصان پزشکی آن‌ها تجزیه‌وتحلیل کنند. «جیسون نوبائر»، رئیس هیئت تحقیقات گارد ساحلی گفت: «این شواهد به بازرسان چندین حوزه قضایی بین‌المللی، اطلاعات مهمی درباره علت این فاجعه ارائه خواهد کرد. هنوز برای […]



مقامات اعلام کردند که گارد ساحلی شواهد به‌دست آمده در اقیانوس اطلس شمالی را به بندری در ایالات متحده منتقل خواهد کرد تا متخصصان پزشکی آن‌ها تجزیه‌وتحلیل کنند.
«جیسون نوبائر»، رئیس هیئت تحقیقات گارد ساحلی گفت: «این شواهد به بازرسان چندین حوزه قضایی بین‌المللی، اطلاعات مهمی درباره علت این فاجعه ارائه خواهد کرد. هنوز برای درک عواملی که منجر به فاجعه تایتان شده کارهای زیادی باید انجام شود و این موضوع به ما کمک می‌کند تا از عدم وقوع فاجعه مشابه دیگری در آینده اطمینان پیدا کنیم.»
بقایای کشف شده از زیردریایی تایتان
صبح روز گذشته، تکه‌هایی از این زیردریایی منفجر شده به ساحل نیوفاندلند کانادا آورده شد، شواهدی که به گفته مقامات به بررسی این فاجعه کمک می‌کند و سؤالات مربوط به طراحی آزمایشی، استانداردهای ایمنی و فقدان گواهینامه این زیردریایی را می‌توان براساس آن‌ها پاسخ داد.

قطعات فلزی بزرگی از این زیردریایی که شبیه به بخش‌هایی از بدنه سفید آن و همچنین کفیِ فرود تایتان که برای نشستن در بستر دریا طراحی شده، از جمله بقایایی است که با کمک یک کشتی کانادایی به نام Horizon Arctic به جزایر «سنت جان» آورده شدند. کابل‌های پیچ‌خورده و بخش‌هایی که احتمالاً به مکانیک این زیردریایی ۶.۷ متری مربوط می‌شود نیز دیگر موارد کشف‌شده از لاشه آن را تشکیل می‌دهد.
هرچند بررسی این قطعات می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره نحوه ساخت زیردریایی تایتان ارائه کند، اما اخیراً سردبیر مجله Travel Weekly ادعا کرده بود که برای ساخت بدنه این زیردریایی احتمالاً از مواد تاریخ گذشته استفاده شده است.

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8105 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.