تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
2

معمای پیدا شدن اجساد بدون سر در سوئد

به گزارش خبرآنلاین، در ابتدا ، تمرکز گروهی از محققان که در حال بررسی و تحقیق درباره این اتاق‌های تدفین بودند، بر این موضوع بود که یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های “میز یا اتاق تدفین سنگ (دلمن)” اسکاندیناوی را پیدا کرده‌اند. اما بعد از گذشت مدتی، نکته دیگری توجه آنها را جلب کرد: هیچ یک از […]



به گزارش خبرآنلاین، در ابتدا ، تمرکز گروهی از محققان که در حال بررسی و تحقیق درباره این اتاق‌های تدفین بودند، بر این موضوع بود که یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های “میز یا اتاق تدفین سنگ (دلمن)” اسکاندیناوی را پیدا کرده‌اند. اما بعد از گذشت مدتی، نکته دیگری توجه آنها را جلب کرد: هیچ یک از اسکلت‌ها، جمجمه و استخوان ران نداشتند.

کارل گوران سیوگرن، باستان‌شناس معروف دراین باره گفت:« جمجمه‌ها و استخوان‌های بزرگ این اسکلت‌ها وجود نداشتند و به نظر می‌رسد که از قبر برداشته شده بودند. ما نمی‌دانیم که آیا این موضوع به رسم و رسوم تدفین آن دوره برمی‌گردد یا داستان دیگری در پشت آن نهفته است.»

محققان بر این باور هستند که این قبرها در تیارپ سوئد، به دوره نوسنگی اولیه و ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردند و از عصر حجر دست نخورده باقی مانده‌اند.
در گزارش «اسکلت‌های بدون سر» بیشتر درباره این ماجرا بخوانید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 112116 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.