تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
2

مهم‌ترین راهکارها در مواجهه با افراد دارای تشنج

از آنجایی که در مراسم راهپیمایی اربعین قشرهای متنوعی حضور دارند، به همین دلیل است که امدادرسانی به همه اقشار مهم است و لازم است که افراد نسبت به علائم تشنج آگاهی داشته باشند. اگر علت تکرار حمله مشخص باشد، دیگر عنوان بیماری صرع نیست و به عنوان علامتی از یک اختلال شناسایی می‌شود. تشنج […]



از آنجایی که در مراسم راهپیمایی اربعین قشرهای متنوعی حضور دارند، به همین دلیل است که امدادرسانی به همه اقشار مهم است و لازم است که افراد نسبت به علائم تشنج آگاهی داشته باشند. اگر علت تکرار حمله مشخص باشد، دیگر عنوان بیماری صرع نیست و به عنوان علامتی از یک اختلال شناسایی می‌شود. تشنج در دوران کودکی اغلب به علت تب و در بزرگسالان به علت‌های مختلفی همچون کاهش قند خون، ضربه به سر، عفونت و… رخ می‌دهد.
علائم تشنج شامل موارد زیر است:
– از دست دادن هوشیاری
– منقبض‌شدن همه عضلات
– لرزش و پرش اندام‌ها
– از دست دادن کنترل ادرار یا مدفوع
– خروج کف از دهان و لب‌های آبی رنگ
– گیجی و خواب آلودگی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از تشنج
بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر اقدامات لازم در مواجه با فردی که دچار تشنج شده است، شامل موارد زیر می‌شود:
– از بیمار در برابر صدمات محافظت کنید.
– بیمار را حرکت ندهید و سعی نکنید تا حرکات بیمار را مهار کنید زیرا ممکن است موجب شکستگی استخوان یا آسیب به بافت نرم شوید.
– سعی نکنید با زور بین دندان‌های بیمار چیزی قرار دهید چون ممکن است به بافت‌های دهان آسیب برسانید.
– تا پایان حمله کنار بیمار بمانید.
– پس از پایان حرکات انقباضی و پرشی بیمار را به پهلو قرار دهید.
– تا زمان هوشیاری کامل از دادن خوراکی یا نوشیدنی یا حتی دارو از راه دهان خودداری کنید.
– اگر بیمار دچار جراحت یا خونریزی شده است، آن را کنترل کنید.
بیشتر بخوانید:
باورهای غلط درباره مصرف مولتی ویتامین‌ها
اگر سرگیجه دارید، این ۴ گروه غذایی را نخورید
۴۷۲۳۶

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 36261 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید