تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
6

نکات مثبت اقامت در بوتیک هتل های شیراز کدام‌اند؟

بوتیک هتل درب شازده شیراز یکی از بوتیک هتل های شیراز شیراز یکی از شهرهای زیبای ایران است که حتی تصور سفر به آنجا، دل آدم را می‌برد. قدم زدن در خیابان‌هایی پر از بوی خوش بهارنارنج و دیدن شور و شوق مردمان سرزنده و شاد شیراز، مانند رؤیایی شیرین برای همیشه در ذهن شما […]



بوتیک هتل درب شازده شیراز یکی از بوتیک هتل های شیراز

شیراز یکی از شهرهای زیبای ایران است که حتی تصور سفر به آنجا، دل آدم را می‌برد. قدم زدن در خیابان‌هایی پر از بوی خوش بهارنارنج و دیدن شور و شوق مردمان سرزنده و شاد شیراز، مانند رؤیایی شیرین برای همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند. حالا اگر برای اقامت هم یکی از بوتیک هتل ‌های شیراز را انتخاب کنید، لذت سفرتان چند برابر می‌شود. البته هتل ‌های شیراز هم کم نیستند و بیشتر آن‌ها ازنظر امکانات رفاهی، نظافت و دسترسی به جاذبه‌های دیدنی، در سراسر کشور بی‌نظیر هستند، اما بوتیک هتل‌ها چیز دیگری هستند.

با در نظر گرفتن نکات مثبت و مزایای اقامت در این بوتیک هتل‌ها، قطعاً افرادی که به کیفیت اهمیت می‌دهند، نظرشان را عوض می‌کنند؛ زیرا این اقامتگاه‌ها با داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، می‌توانند حتی سخت پسندترین سلیقه‌ها را هم راضی کنند. برای اینکه بیشتر با ویژگی‌های یک بوتیک هتل آشنا شوید، بهتر است به این موضوع بپردازیم که اصلاً بوتیک هتل چیست و چه مزایایی نسبت به هتل دارد.

بوتیک هتل چیست و چه نکات مثبتی دارد؟

اگر وسوسه سفر به شهر بهارنارنج‌های افسانه‌ای و دیدن جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر ذهن شما را درگیر کرده، اما برای اقامت در این شهر بین انتخاب بوتیک هتل های شیراز و سایر اقامتگاه‌ها تردید دارید، عجله نکنید. بد نیست ابتدا با ویژگی‌های این اقامتگاه‌ها آشنا شوید و بعد تصمیم بگیرید.

یکی از مفاهیم نوظهور در حوزه گردشگری نام بوتیک هتل است که طرفداران خاصی دارد. بیشتر افرادی که به کیفیت، خدمات رفاهی و امکانات اهمیت زیادی می‌دهند، هنگام سفر به شهرهای دیگر ترجیح می‌دهند در یک فضای آرام، لوکس و صمیمی اقامت داشته باشند. به همین خاطر بوتیک هتل‌ها یا اقامتگاه‌های بوم گردی را انتخاب می‌کنند.

یک بوتیک هتل مانند سایر هتل‌ها بزرگ نیست و وسعت کمی دارد؛ یعنی ممکن است واحدهای اقامتی آن بین ۱۰ تا ۱۰۰ اتاق باشد و همین باعث می‌شود تا خدمات بسیار خصوصی‌تری به مسافران ارائه شود و به نحو احسن به مهمانان رسیدگی کنند. البته هزینه ارائه چنین خدماتی نیز نسبت به هتل‌های دیگر بیشتر خواهد بود. ولی افرادی که به این‌گونه اقامتگاه‌ها علاقه دارند، اهمیتی به هزینه نمی‌دهند و کیفیت است که برای آن‌ها مهم است.

یکی دیگر از نشانه‌هایی که می‌توانید این اقامتگاه‌ها را از هتل‌ها تشخیص دهید، این است که تلاش می‌کنند با ارائه خدمات ویژه، فرهنگ، آداب‌ورسوم و غذاهای محلی همان منطقه را به مسافران معرفی کنند. حتی ظاهر بوتیک هتل‌ها نیز دارای نمادها و المان‌های تزیینی از شهری است که در آن قرارگرفته‌اند. این اقامتگاه‌ها دارای هویتی منحصربه‌فرد و مستقل هستند و ویژگی‌هایی دارند که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده نمایید.

مزایای بوتیک هتل های شیراز

امکانات بوتیک هتل های شیراز

شاید استخر، سالن ورزشی یا پارک آبی برای بازی بچه‌ها در بوتیک هتل ‌های شیراز وجود نداشته باشد، اما به دلیل اینکه بافت تاریخی دارند و خدمات منحصربه‌فردی را به مسافران ارائه می‌کنند، موردتوجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرند. بیشتر این هتل‌ها در مرکز شهر قرار دارند و دسترسی خوبی به جاذبه‌های گردشگری شیراز مانند باغ عفیف‌آباد، شاه‌چراغ، حافظیه، باغ دلگشا و باغ ارم دارند.

این بوتیک هتل‌ها اکثراً در مناطق مرکزی شیراز، نزدیک به آثار تاریخی و دارای باغچه‌هایی زیبا قرار دارند. به همین خاطر با رزرو واحدهای اقامتی در یک بوتیک هتل، در فصل‌هایی مانند بهار و پاییز که بهترین زمان برای سفر به شیراز هستند، فرصت ویژه‌ای برای لذت بردن از گل و گیاه‌های این شهر رؤیایی را خواهید داشت.

بعضی از این هتل‌ها مربوط به دوران قاجار هستند و می‌توانند تجربه سفر در تاریخ را برای شما به همراه داشته باشند. این اقامتگاه‌ها که بسیار معتبر هستند، ضمن رعایت استانداردهای بالا از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات ویژه، لوکس و مدرن به مسافران دریغ نمی‌کنند. در بعضی از این اقامتگاه‌ها که قدمت آن‌ها بیش از ۱۰۰ سال است، حمام‌های قجری وجود دارد و مسافران می‌توانند در طول اقامت خود تجربه جدیدی از استحمام در فضایی خاص داشته باشند.

ممکن است فکر کنید به خاطر کوچک بودن بوتیک هتل های شیراز، اتاق‌ها کوچک هستند و شما احساس راحتی نخواهید داشت، اما اصلاً این‌طور نیست. این اقامتگاه‌های سنتی دارای فضاهای خصوصی برای مهمانان هستند و تمام شرایط لازم برای رفاه آن‌ها را فراهم می‌کنند.

چیدمان هر یک از اتاق‌های این هتل‌ها ممکن است متفاوت از دیگری باشد. چراکه خلاقیت بالایی برای طراحی فضای این هتل‌ها به‌کاربرده می‌شود تا بتوانند هر سلیقه‌ای را راضی نگه‌دارند. ظاهر و چیدمان فضای داخلی این بوتیک هتل‌ها تلفیقی از سنت و مدرنیته است. به همین خاطر است که با اقامت در این هتل‌ها می‌توانید از امکانات یک هتل ۵ ستاره بهره‌مند شوید و در آرامش کامل چند روزی را استراحت کنید.

سبک طراحی منحصربه‌فرد

نمایی از بوتیک هتل درب شازده شیراز

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها یک بوتیک هتل کوچک و جمع‌وجور در شیراز که شاید تعداد اتاق‌های آن به ۱۰۰ اتاق هم نرسد، این است که سبک طراحی خاص خودش را دارد. بسیاری از بوتیک هتل‌ها دارای طراحی سنتی هستند و نشان از فرهنگ غنی شهری دارند که در آنجا واقع‌شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، اگر شما قصد اقامت در شیراز را دارید، می‌توانید با انتخاب یکی از این اقامتگاه‌ها سفری لذت‌بخش داشته باشید و سفری به‌یادماندنی در تاریخ این شهر را تجربه کنید.

اتاق‌های بوتیک هتل های شیراز به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که کاملاً سنتی هستند و شما را به زمان گذشته می‌برند. معمولاً این نوع هتل‌ها تم خاصی دارند و در تمام المان‌های تزیینی خود از این تم استفاده می‌کنند. بیشتر این اقامتگاه‌ها در دل خانه‌ها و بناهای تاریخی ساخته‌شده‌اند که موردبازسازی قرارگرفته و ترمیم‌شده‌اند.

به همین خاطر، شباهت زیادی به موزه‌های هنری دارند. طیف‌های رنگی استفاده‌شده در این‌گونه هتل‌ها و چیدمان فضای آن‌ها بسیار پرزرق‌وبرق و مجلل است. برخی تصور می‌کنند تنها اتاق‌های بوتیک هتل‌ها هستند که چنین طراحی‌ای دارند، اما چنین نیست!

این شیوه‌ طراحی در تمام بخش‌های این اقامتگاه‌ها به کار می‌رود. حتی حمام، رستوران، بخش پذیرش و سایر قسمت‌ها طراحی سنتی دارند. همین باعث می‌شود تا جذابیت این محل‌ها دوچندان شود. استفاده از وسایل عتیقه، نورپردازی‌های جذاب و آثار هنری در اتاق‌ها و سایر قسمت‌های این بوتیک هتل‌ها، جزو نکات مثبت آن‌هاست که هیچ‌وقت از خاطر شما پاک نمی‌شود.

ارائه خدمات وی آی پی (VIP)

بوتیک هتل های شیراز به دلیل دارا بودن فضای صمیمی و کوچک، خدمات صمیمی‌تری هم به مسافران ارائه می‌کنند. پرسنل و کارکنان این هتل‌ها به خاطر اینکه تعداد مهمان‌ها و مسافران کمتر هستند، با آن‌ها به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنند و خدمات باکیفیت‌تری را ارائه می‌دهند.

شاید تصور کنید هزینه خدمات وی آی پی بسیار گران می‌شود و شما از پس هزینه‌های چنین هتل‌های لوکس و گران‌قیمتی برنمی‌آیید؛ اما این‌طور نیست که شما تصور می‌کنید. چون بوتیک هتل‌ها درازای ارائه خدمات بسیار باکیفیت، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای را هم دریافت می‌کنند؛ اما مزیت خدمات آن‌ها این است که به‌صورت شخصی‌تر و باکیفیت‌تر به مسافران ارائه می‌شوند. درست است که ظاهر متفاوت بوتیک هتل‌ها و تجهیزات و امکانات آن‌ها بسیار منحصربه‌فرد هستند و از هر لحاظ اقامت را برای مسافران جذاب می‌کنند، اما پذیرایی از مهمان‌ها با انواع غذاهای محلی که مربوط به همان شهر هستند چیز دیگری است.

سرو غذاهای سنتی توسط معروف‌ترین سرآشپزها

سرو غذاهای سنتی در بوتیک هتل های شیراز

یکی از مزایا و نکات مثبت اقامت در بوتیک هتل‌های شهر شیراز این است که می‌توانید در رستوران این هتل‌ها انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی شیراز را تجربه کنید. معمولاً رستوران‌های این هتل‌ها فوق‌العاده هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا چند روزی را در آرامش سپری کنید و از انواع غذاهای لذیذ سنتی مانند کلم‌پلو شیرازی و شربت‌هایی که از عرقیات معروف شیراز تهیه‌شده‌اند، لذت ببرید. مطمئن باشید که سرآشپز این بوتیک هتل‌ها حتماً یک فرد شناخته‌شده است؛ زیرا اگر چیزی غیرازاین باشد، دیگر نمی‌توان به این اقامتگاه بوتیک هتل گفت.

پذیرایی گرم از حیوانات

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که به حیوانات خانگی خودتان علاقه دارید و حتی یک روز را هم نمی‌توانید بدون آن‌ها سپری کنید، اما به خاطر اینکه قوانین سختگیرانه‌ای که دست و پای شما را می‌بندند، نمی‌توانید آن‌ها را در سفر همراهتان ببرید. با اقامت در بسیاری از بوتیک هتل های شیراز دیگر این مشکل را نخواهید داشت. چراکه ورود حیوانات خانگی در این اقامتگاه‌ها مجاز است و حتی به بهترین نحو از آن‌ها پذیرایی می‌شود.

البته ممکن است هر اقامتگاه قوانین خاص خود را داشته باشد. ولی معمولاً بوتیک هتل‌ها به خاطر ارائه خدمات وی آی پی و دارا بودن شرایط منحصربه‌فرد، مشکلی با این قضیه ندارند. به‌هرحال، بد نیست قبل از رزرو هتل، درباره شرایط ورود حیوانات خانگی هم سؤالات خود را مطرح کنید و در صورت نبود مشکل با حیوان خانگی خود به سفر بروید.

بنابراین اگر قصد رزرو اقامتگاه در شهر شیراز را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب یکی از این هتل‌ها است که می‌تواند شما را با اقلیم این شهر، فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم شیراز آشنا کند. اندازه کوچک این هتل‌ها نیز باعث می‌شود تا از شلوغی و سروصدا مدتی دور باشید و در یک محیط آرام و دنج استراحت کنید.

کلام پایانی

با شنیدن نام Boutique hotel در شیراز اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد، یک اقامتگاه لوکس، شیک و مدرن است که امکانات رفاهی بی‌نظیری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. درست است که این اقامتگاه‌ها امکانات لوکس و مدرنی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند، اما ظاهر آن‌ها کاملاً سنتی است و در بافت‌های تاریخی شهر شیراز قرار دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید در سفر خود در یک موزه هنری اقامت کنید و غذاهای سنتی شیراز را امتحان کنید، حتماً نسبت به رزرو یکی از بوتیک هتل های شیراز اقدام کنید.

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 24985 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید